TikTok tüm dünyada son dönemin en popüler sosyal ağı. Türk insanı da TikTok’da içerik üretmeyi çok seviyor ve platformun popülaritesi Türkiye’de de hızla yükseliyor. Peki TikTok nasıl bu kadar kısa zamanda bu ilgiyi topladı? TikTok Global İletişim Direktörü Kaylene Hong’a sorduk.
TikTok tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok seviliyor. Bu ilginin ve popülaritenin en önemli nedenleri sizce nedir?
Kısa ve mobil videoların geldiği son nokta olarak TikTok’un misyonunun yaratıcılığa ilham vermek ve insanların hayatına neşe katmak olduğunu söyleyebiliriz. Amacımız; dünyadaki tüm kullanıcıların yaratıcılıklarını, bilgilerini ve paylaşmaya değer anlarını kullanımı uygulama içi kolay araçlarla sunmalarını sağlamak. TikTok, kullanıcılarının çektikleri videolarla daha yaratıcı olmalarını ve tutkularını paylaşmalarını sağlıyor. Bu gözle baktığımızda uygulamaya duyulan ilgi bizi çok şaşırtmıyor.
Türk kullanıcıların TikTok kullanım alışkanlıkları ve genel olarak kullanıcı profili ile ilgili neler söylemek isterseniz?
TikTok; herkesin kendini ait hissedeceği; yaratıcılığını, tutkularını ve hayal gücünü rahatlıkla ifade edebileceği çeşitlendirilmiş bir yer. Türkiye’de de yaratıcılığını ifade eden çeşit çeşit insanı görebiliyor ve çok kolay hazırlanabilen ilgi çekici videoları izleyebiliyorsunuz. Türkiye, Doğu-Batı arasında uzanan bir kültür mozaiği ve zengin kültürel çeşitliliğin evi. TikTok olarak Türkiye’deki kullanıcılarımızın bu çeşitliliği yansıtmasından gerçekten mutluluk duyuyoruz. Uygulamayı Türkiye’de açtığınız zaman Türkiye’deki içeriklerin buranın insanına özgü, kendi kültür ve eğilimlerini yansıtan öğeler içerdiğini görebilirsiniz.
Birkaç örnek verebilir misiniz?
Tabii. Bu senenin başında hükümetin açıkladığı plastik poşet düzenlemesi sonrası #Paralıpoşet viral oldu ve 72,4 milyon izlenmeye ulaştı. Geçtiğimiz Kurban Bayramı’nda bayrama özel bir kampanyadüzenledik. TikTok kullanıcıları; akıllı telefonları aracılığıyla oluşturdukları hızlı ve kolay kısa video paylaşımlarıyla, bayram anılarını hikayelerinde paylaştı. #KurbanBayramı paylaşılan videolar toplamda 200 milyonun üstünde görüntülenme aldı. TikTok’un uygulama içi özel kanalı @tiktoktv, Kurban Bayramı hakkında sokak röportajları yaptı. Türkiye’den DJ Kantik’in “Kul’ isimli parçası, sadece Türkiye’de değil dünyada da oldukça popüler oldu. Dünyanın dört bir yanından insanlar Tiktok’ta bu şarkıyı kullanarak 3.5 milyon video ürettiler.
TikTok’un dünyadaki kullanım rakamları, en fazla kullanıldığı ülkeler, uygulamada en çok ilgi çeken kategoriler gibi alt başlıklarda bilgi verebilir misiniz?
Net olarak rakamsal veriler paylaşamıyoruz. Fakat Türkiye’nin uygulamayı en çok kullanan ülkelerden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. TikTok’ta dönemin öne çıkan trendleriyle alakalı içerikleri de, uygulamada başlatılan orijinal trendleri de Keşfet bölümünden izleyebilirsiniz. En çok ilgi çeken kategorilerimiz; Mizah, dans, şarkı ve moda ama sosyal sorumlulukta da oldukça etkiniz. Geçtiğimiz Eylül ayında düzenlediğimiz Yeşil Hafta kampanyasında da kullanıcılarımız, plastik atıklardan enerji tasarrufuna; gıda israfından dünya temizlik gününe kadar birçok alanda farkındalık yaratmak için özel etiketlerle paylaşım yaptı. #iklimiçin etiketiyle yapılan paylaşımlar toplamda 201 milyon görüntülenme aldı.
TikTok’un teknoloji yatırımları konusunda gündemi nasıl?
Akıllı telefon çağını benimseyen bir dünyada yaşıyoruz. Bu da kısa dikkat süreleri, içerik oluşturma ve tüketim davranışlarını değiştiriyor. Bu dönemde TikTok; teknolojisi sayesinde, yaratıcılığı ifade etmek için uygun bir platform haline geldi. Çünkü uygulama; içerik oluşturma, paylaşma ve keşfetmeyi mobil cihazlarda kolayca kullanılabilir hale getiriyor. Bir örnekle anlatayım: AR (Artırılmış Gerçeklik) teknolojisini uygulamada rahatlıkla kullanabilmek mümkün. Kullanıcıların el ve yüz hareketleriyle uyumlu etiket ve efektlerimiz var. Geliştirdiğimiz özellikler sayesinde 15 ya da 60 saniyelik kısa videolarda çok eğlenceli ve yaratıcı içerikler oluşturabiliyorsunuz.
TikTok gelecekte nereye evrilir sizce?
Gelecek konusunda kesin bir şey söylemek mümkün olmamakla beraber, kısa videoların interaktif ve eğlenceli bir biçimde öğretici gücüne inanıyoruz. İçinde bulunduğumuz dijital dönemde insanlar, kısa videolar izleyerek öğrenmeyi tercih ediyor. Teknolojik altyapımız oldukça güçlü. Uygulamanın kolaylığı ve çok kullanışlı olmasını da buna eklersek, TikTok kısa ve eğitici içerikler için uygun bir yer olabilir.
Yorumlar