Skip to main content

Türkiye’nin ilk ağızdan ağıza araştırma ajansı Fikrimühim, bankacılıktan perakendeye 12 kategoride bir değerlendirmeyle geçen 2018’in dijitalde dikkat çeken markalarını bir araya getirdi.

Türkiye’nin ilk ağızdan ağıza pazarlama ve araştırma ajansı Fikrimühim, Digital Age için 2018’de Türkiye’nin dijitalde öne çıkan markalarını araştırdı. Fikrimühim araştırmasında bankacılıktan perakendeye 12 kategoride ve kategori bağımsız şekilde bir değerlendirmeyle geçen yılın dijitalde dikkat çeken markalarını bir araya getirdi. Fikrimühim çalışmayı 11-12 Aralık 2018’de online araştırma yöntemiyle yürüttü. Kadın-erkek toplam 2 bin kişinin katıldığı araştırma, Türkiye’nin 75 şehrinde gerçekleştirildi. Her kategoride ilk üç sıraya geçen markayı paylaşıyoruz.

Sektör bağımsız en dijital markalar (%)

Samsung 41
Apple 35
Garanti Bankası 18

Bankacılık (%)

Garanti Bankası 31
İş Bankası 16
Yapı Kredi Bankası 15

Akıllı telefon  (%)

Apple 47
Samsung 29
Huawei 13

Dayanıklı tüketim ürünleri (%)

Arçelik 21
Bosch 21
Samsung 10

Bilgisayar (%)

Apple 33
Lenovo 11
Asus 11

Perakende-Giyim (%)

LC Waikiki 32
Koton 12
Zara 12

Perakende-Gıda  (%)

Migros 60
A101 13
BİM 10

Perakende-Teknoloji Oran (%)

Teknosa 38
MediaMarkt 36
Vatan Bilgisayar 19

Ulaşım (%)
THY 51
Pegasus 20
Anadolu Hava Yolları 10

Zincir restoranlar  (%)

Burger King 23
Domino’s Pizza 21
Starbucks 19

Otomotiv (%)

BMW 15
Volkswagen 13
Mercedes-Benz 11

Televizyon (%)

Fox TV 30
TV8 18
Star TV 8

Basılı yayınlar (%)

Hürriyet 25
Sözcü 20
Milliyet 11