Türkiye’nin ilk ağızdan ağıza pazarlama ve araştırma ajansı Fikrimühim, Digital Age için 2018’de Türkiye’nin dijitalde öne çıkan markalarını araştırdı. Fikrimühim araştırmasında bankacılıktan perakendeye 12 kategoride ve kategori bağımsız şekilde bir değerlendirmeyle geçen yılın dijitalde dikkat çeken markalarını bir araya getirdi. Fikrimühim çalışmayı 11-12 Aralık 2018’de online araştırma yöntemiyle yürüttü. Kadın-erkek toplam 2 bin kişinin katıldığı araştırma, Türkiye’nin 75 şehrinde gerçekleştirildi. Her kategoride ilk üç sıraya geçen markayı paylaşıyoruz.
Sektör bağımsız en dijital markalar (%)
Samsung 41
Apple 35
Garanti Bankası 18
—
Bankacılık (%)
Garanti Bankası 31
İş Bankası 16
Yapı Kredi Bankası 15
—
Akıllı telefon (%)
Apple 47
Samsung 29
Huawei 13
—
Dayanıklı tüketim ürünleri (%)
Arçelik 21
Bosch 21
Samsung 10
—
Bilgisayar (%)
Apple 33
Lenovo 11
Asus 11
—
Perakende-Giyim (%)
LC Waikiki 32
Koton 12
Zara 12
—
Perakende-Gıda (%)
Migros 60
A101 13
BİM 10
—
Perakende-Teknoloji Oran (%)
Teknosa 38
MediaMarkt 36
Vatan Bilgisayar 19
—
Ulaşım (%)
THY 51
Pegasus 20
Anadolu Hava Yolları 10
—
Zincir restoranlar (%)
Burger King 23
Domino’s Pizza 21
Starbucks 19
—
Otomotiv (%)
BMW 15
Volkswagen 13
Mercedes-Benz 11
—
Televizyon (%)
Fox TV 30
TV8 18
Star TV 8
—
Basılı yayınlar (%)
Hürriyet 25
Sözcü 20
Milliyet 11
Yorumlar