Skip to main content

Veri odaklı pazarlamada en önemli nokta müşteri deneyimini dengede tutmak, yani her bireyi tek tek ele almak yerine, aynı karakteristik özelliklerdeki kümelere yönelik hedeflemeler yapmak.

Veri ve teknoloji odaklı pazarlama

Veri odaklı pazarlama, basitçe kümelenmiş kullanıcı bilgilerini kullanarak yaratıcı ve etkili pazarlama teknikleriyle oluşturulan pazarlama stratejilerini ifade eder. Pazarlama verisindeki nitelik ve nicelik artışı bu alandaki teknolojilerin gelişimini tetikledi. Artık pazarlama ve reklamcılık teknolojisi bu alandaki her adımda başvurulması gereken yegâne kavramlar haline geldi. Veri odaklı karar verme mekanizması “5N1K” sorularına cevap vermenin yanı sıra bu cevapların gerçek hayattaki karşılıklarını bulmaya da yarar. Temel faydası ise; doğru kitleyi hedefleme ve hedef kitlelere uygun iletilerdir.

Veri odaklı pazarlama nereden geldi, nereye gidiyor?

Modern veri odaklı pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımlarının gelişmesiyle başladı. CRM araçları başta pazarlamacıların kişilerin isimlerine ve telefon numaralarına ulaşmasını sağladı. Zamanla bu araçlar e-posta adreslerine ulaştı, oradan da doğrudan pazarlama kampanyalarının önünü açtı. Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımlarının asıl patlaması ise onları bulut sistemine taşıyan bir inovasyon sayesinde oldu ve pazarlamada “veri” çağı başladı. Bu çağ pazarlama otomasyonu yazılımlarının önünü açtı ve bu alanın iki büyük lideri Marketo ve Eloqua oldu. Bu iki şirket kullanıcının gezdiği internet sayfalarını takip ederek kullanıcıya özel bir satış profili oluşturulmasının öncüsü oldu. Böylece “pazarlama otomasyonu” çağı da başlamış oldu.

Kreatifler için veri odaklı pazarlama ne ifade ediyor?

Veri çağından önce, kreatifler sadece bir kere ve herkes için üretiliyordu. Ancak şimdi, medya ve verinin birleşmesiyle, pazarlamacılar iletilerini kimin gördüğüne ve nerede gördüğüne göre özelleştirmek istiyorlar. Kullanışsız ve davetkâr olmayan reklamlar yavaş yavaş yerini kişiselleştirilmiş ve kullanıcı dostu reklamlara bırakıyor çünkü kişiselleştirilmiş reklam izinsiz bir şekilde yer kaplamaktansa kullanıcının dikkatini çekiyor. Ancak pazarlamacılar için unutulmaması gereken nokta müşteri deneyimini dengede tutmak. Yani, her bireyi teker teker ele almaktansa, aynı karakteristik özellikleri paylaşan kümelere yönelik hamlelerde bulunulmalı. Elinizde veri ve onu kişiselleştirecek taktiklere sahipsiniz. Şimdi sıra uygulamada.

Strateji 1- Hedeflenmiş e-posta ile pazarlama: Büyük veri teknolojisi mikro topluluklara dahi ulaşmanızı sağlayacak bilgileri size sunar ve hedef kitlenizi daha keskin hatlarla oluşturmanıza yardımcı olur.

Strateji 2-Yeniden Hedefleme Kampanyaları: Hizmetinizi daha önce almış kullanıcıların alışkanlıklarını ve davranışlarını takip edip onlara tekrar reklam vermenizi sağlayan bir pazarlama terimi. Yeniden hedeflemeyi bu kadar önemli yapan etken ise e-ticarette müşteri sadakatini ve dönüşümleri büyük oranlarda arttırması.

Strateji 3- Varış Sayfası

Varış sayfası (landing page), kullanıcının sizin reklamınıza tıkladığında sizin onu ilk olarak yönlendireceğiniz sayfadır. Büyük veri ile birlikte varış sayfalarınızı kullanıcınızın ilgisini çekebilecek bir hale getirebilirsiniz.