Facebook tarafından satın alınmadan önce mesajlaşma hizmetini kullanabilmek için kullanıcılarına bir yılın sonunda standart ücret ödemeleri gerektiğini söyleyen WhatsApp, Facebook tarafından satın alındıktan sonra bu ibareyi kaldırmıştı. Mesajlaşma uygulaması dokuz yıl sonra artık para kazanmaya hazır.
WhatsApp nasıl para kazanacak?
WhatsApp, şirketlerin müşterileriyle platformda iletişim kurmasını sağlayan Business API’sini genişletiyor. Şirketler artık gönderim onayları ve biniş kartı geçişleri gibi kullanıcı bilgilerini otomatik olarak gönderecek, müşteri desteği sunabilecek ve kendi sitelerine ekledikleri sohbet butonu ile sorulara cevap verebilecek. Bu sayede müşterilerle gerçek zamanlı iletişim kurulabilecek.
WhatApp, işletmelerin müşterilerine sadece 24 saat içerisinde ücretsiz cevap vermesine imkan tanıyacak. Sonrasında ise mesaj başına ücret ödenecek. API ayrıca Twilio ve Zendesk gibi müşteri ilişkileri yönetim araçlarına da bağlanabilecek ve ödenecek olan ücret ülkeye göre farklılık gösterecek.
Yeni sistem ile birlikte müşteriler, e-posta’ya cevap beklemek, müşteri temsilcisine bağlanmak ya da site üzerinden iletişim formu doldurmak yerine WhatsApp’i bu kanallara tercih edebilirler. WhatsApp’in yeni para kazanma yöntemi, diğer işletmelerin destek kanallarını geliştirmesine teşvik edebilir.
Yorumlar