Skip to main content

Scotty, motor sürücüleri ile yolcuları buluşturan bir yolculuk paylaşım platformu. Girişimin kurucusu Tarkan Anlar bir araya geldik ve Scotty’i konuştuk.

Başarılı girişimciler genelde kendi hayatlarındaki sorunlardan yola çıkan insanlar. Scotty’nin arkasında böyle bir hikâye var mı? Ne zaman hayata geçti?

Ben uzun yıllar Marmaris ve İzmir’de yaşadım. Trafik nedir, bilmedim. İstanbul’a gelince en büyük derdim trafik oldu. Bahçeşehir tarafında yaşıyorken artık canıma tak etti, “Ben evden çıkmadan bir iş yapmalıyım” dedim ve motor sürücüleri ile yolcuları bir araya getirdiğimiz bir platform olan Scotty ortaya çıktı. Bu bağlamda aslında kendi problemimi çözebilecek bir iş olduğu için çok yüksek bir motivasyonla işe koyuldum. Benim Scotty için attığım ilk adımlar 2017’nin başına denk geliyor. Nisan ayında testlere başladık, Mayıs ayında da kullanıcıya açtık.


Şu an sistemde kaç sürücü var? Ve nasıl sürücü olunuyor?

Şu ana dek 10 binin üzerinde sürücü başvurusu aldık ve yüzde 10 civarını onayladık. Ben hep şunu diyorum: Üniversite sınavını kazanmak Scotty’de sürücü olmaktan daha kolay. Sürücü olmak için randevu aldıktan sonra aracınızı, sürüşünüzü, insanlarla iletişiminizi test ediyoruz. Adayların 1 gün içerisinde tüm bu aşamaları geçmesi gerekiyor. Ayrıca her yolculuk sonrası sürücüler tekrar denetime tabi oluyor. Scotty’de kaliteli bir yolcu ve sürücü kitlesi var. Sistemi ayakta tutan da bu.

Sürücü ve yolcu profili nasıl peki?

Pilottan avukata, profesörden öğrenciye çok karma ve kaliteli bir kitle. İnsanlar motor kullanmak için ihtiyaç yaratıyor, bahane arıyor. Motor sürücüleri motosikletlerini seviyorlar, kullanmaktan keyif alıyor. Yalnız seyahat etmek yerine, hem ekonomik olarak bir kazanç sağlamak hem de yeni insanlarla sohbet etmek için Scotty’i tercih ediyorlar. Şaşıracağınız şekilde yolculuk yapanların yüzde 30’undan fazlası kadın.

İstanbul’da Scotty talepleri açısından popüler lokasyonlar nereler?

Şu an Beşiktaş, Levent ve Kadıköy civarı en hareketli yerler. Ama yavaş yavaş farklı semtlerden de talep artmaya başladı. Sabah 7-9 ve Akşam 18-21:00 arası ilgi çok fazla var. 1,5 ay önce İzmir ve Bursa başladık.

Türkiye’de  insanların güven problemi var, bu trafikte de böyle. Üstelik motor kullanıcısına saygı son derece az. Bunlar Scotty için ciddi bariyerler. Siz ne düşünüyorsunuz?

Bence de çok önemli problemler bunlar. Ama bir gün birileri bir yerden başlayıp bunu düzeltmeliydi bence. Biz de bu işe soyunduk, en azından deniyoruz. Bizim sosyal misyonumuz bu. Sürücülerin bu bağlamda bilinçlenmesi için çalışmalarımız var. Bir defa Scotty kullanan bir taksi sürücüsü sonrasında yanımdan bir motor geçebilir diye daha duyarlı oluyor. O araçta benim de bir yakınım olabilir diye düşünüyor. Bu konuda farkındalığı artırmak için çalışmaya devam edeceğiz.