Snapchat uygulamasını da bünyesinde bulunduran teknoloji ve sosyal medya şirketi Snap‘in geçen yıl Kasım ayında lanse ettiği, Snapchat ile birlikte kullanılan akıllı güneş gözlüğü Spectacles ile ilgili ilginç bir iddia ortaya atıldı.
Spectacles, tanıtım kampanyasının da etkisiyle ilk başlarda oldukça ilgi çekmiş, satın almak isteyenler mağazalarda uzun kuyruklar oluşturmuştu. Ancak cihaz her yerde satışa sunulduktan sonra talep azaldı ve satışlar ciddi anlamda düştü.
Bu durumla ilgili perde arkası gerçekleri kaleme alan gazeteciler Tom Dotan ve Reed Albergotti’nin bildirdiğine göre; şirkete yakın iki kişi, Spectacles’a gereğinden fazla değer biçildiğini ve bugün şirketin Çin’deki depolarında yüz binlerce satılamamış Spectacles bulunduğunu söyledi. Bu ürünlerin gereğinden fazla üretildiği ve muhtemelen firmanın elinde kalacağı düşünülüyor.
Öte yandan, Snap CEO’su Evan Spiegel‘in bu konudaki son açıklaması, Dotan ve Albergotti’nin haberiyle çelişiyor. Çünkü Spiegel, Spectacles satışlarının 150 bin adedi geçerek şirketin tahminlerinin üstüne çıktığını söylemişti.
CEO bu durumda yalan söylüyor olabilir veya çok dar bir zaman aralığını göz önüne alarak yorum yapmış da olabilir, zira aynı açıklamasında Spectacles’ın Snap için değerli hale gelmesinin “belki on yıl” alabileceğini de ifade etmişti. Ancak Snap on yılı görür mü, bilemiyoruz.
Yorumlar