Aylık 600 milyon ziyaretçisi ile Instagram en önemli pazarlama alanlarından biri. İşletmenizi doğru konumlandırdığınızda, iyi paylaşımlar yaptığınızda ve doğru bir strateji izlediğinizde müşteri sayınızı ve satışlarınızı artırmanız mümkün.
- Instagram bir hikaye anlatımı platform—Siz de kendinizinkini anlatın. İnsanlar bir işletme hakkında sadece ürün veya servis bilgisinden çok daha fazlasını bilmek ister. Bir markanın değerlerini ve onları özel kılanın ne olduğunu anlamak isterler. Instagram hikayeleriyle artık işletmelerin günlük anlarını paylaşmaları ve müşterilerin ilgisini tam ekran, kapsayıcı reklamlarla çekip hem eski hem de yeni müşterilerle uzun süren bağlantılar kurmaları daha kolay.
- Deney: Hikayelerle içerikler 24 saat sonra kayboluyor, bu da işletmelere platformda deneysel olmak için daha da çok alan bırakıyor. Reklam verenlerin organik hikayeleri yüz filtreleri, boomerang’lar ve çizim araçlarını kaybetmeden yeniden yapılandırıp reklam olarak yayınlamasına imkan tanıyan yükleme aracı gibi yeni araçları deneyin. Reklamverenler artık Facebook’un tam ekran Canvas formatını Instagram Hikayelerinde kullanıp tek bir reklamla müşterilerin ilgisini çekebilir.
- Hesabınızı bir iş profiline çevirin: Bir iş profiliyle uygulama içinde kimin sizi takip edip etmediğine ve her bir gönderinizin nasıl performans gösterdiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Ayrıca daha fazla potansiyel müşteriye ulaşıp onlarla iletişime geçebilmeniz için gönderilerinizin tanıtımını doğrudan telefonunuzdan yapabilirsiniz. Hesabınızı dönüştürmek saniyeler alır ve bu seçeneğe uygulamanızın ayarlar kısmından ulaşabilirsiniz.
- Amaçlarınıza odaklanın ve önemli sonuçları ölçün: Online aktivitenizi ölçmek için bu kadar farklı yolla gerçekten önemli şeylerden sapmanız zor. İşinize en çok etki edecek eforlara odaklanın. İnsanları işinizden haberdar etmeye ya da websitenizden satışları arttırmaya mı çalışıyorsunuz? En iyi sonuçları aldığınızı garantilemek için içeriklerinizi ve hedeflerini oluştururken saydam iş hedeflerine odaklanmak önemlidir.
- Güçlü ve tutarlı bir görsel mesaja sahip olun: Instagram’dayken her defasında farklı bir hikaye anlatırsanız, insanlar ne iletmek istediğinizi anlamakta zorlanır. Müşterilerinizin ne bilmesini istediğiniz hakkında iyice düşünün, ve bunu zaman içerisinde tutarlılıkla desteklediğinize emin olun.
Yorumlar