ABD Başkanı Barack Obama’nın, ‘geleceğin sanayi devrimi’ olarak nitelendirdiğini 3D yazıcılar özellikle sanayi ve perakendede taşları yerinden oynatmaya hazırlanıyor. Otomobilden eve, fabrikadan robota kadar birçok şeyin üretildiği 3D yazıcılar ülkemizde de özellikle üretim sektörünün fazlasıyla ilgi çekiyor.
3D baskı teknolojileri genel olarak prototip oluşturma, mimarî maket tasarımları yapma ve tıbbî cihazların yedek parçalarının üretimi gibi alanlarda kullanılıyor olsa da son dönemde ev içinde bireysel kullanımlarını görmeye başlıyoruz. İlk yerli 3D yazıcının üretimi, 3D yazıcı satan firmaların ve sektörde bu cihazları kullanan markaların sayısının artmasıyla ortaya çıkan çıkmaya başlayan başarı hikâyeleri ile yakın gelecekte 3D yazıcıların tüm sektörler için demirbaş bir teknoloji haline geleceği aşikâr.
3D yazıcı ekosistemi tüm dünyada hızla büyürken Türkiye’de de henüz yolun başında da olsa bu işe yatırımlar yapan ve teknolojiyi üretim süreçlerine dâhil eden markalar giderek artıyor. 3D yazıcılara ilgi sadece markalarla da sınırlı değil. Bu teknoloji geleceğin mucitlerinin önünü açıyor ve 3D yazıcılarla üretilen ürünler, adeta imkânsızmış gibi görünen birçok şeyi mümkün kılmaya devam ediyor.
3 boyutlu yazıcı pazarında dünyada ve Türkiye’de yaşanan son gelişmeleri ve bu teknolojinin yakın geleceğini Digital Age’in Eylül sayısında kapağımıza taşıdık.
Mobil dijital yaşam ‘Mobile Age’de
İş dünyasında ve günlük hayatımızda yaşanan bu mobil dönüşümden yola çıkarak Eylül sayımızla birlikte mobil çağın nabzını tutacak ve mobil mecralardaki son trendleri paylaşacak bir mobil dijital yaşam rehberi hazırladık. Mobile Age ekimizde mobil çağda bankacılık, ticaret ve pazarlama konusundaki en son gelişmeler ve yenilikler sizi bekliyor.
Bu ayın öne çıkan diğer konu başlıkları
- Bankacılık ve büyük veri
- 2. el otomobil pazarı
- Türkiye’nin teknokentleri
- Geleceğin otomobilleri
- 2014 cumhurbaşkanlığı adaylarının dijital karnesi
Yorumlar