Reklamcılar Derneği’nin 2018 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu‘na göre, toplam medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 2.9 artış gösterdi. 11 milyar TL olarak gerçekleşen medya ve reklam yatırımlarında en büyük payı televizyon alırken, en hızlı artış ise dijital mecralarda görüldü. Bu dönemde, televizyonun payı yüzde 47 olurken, yatırımların yüzde 14.8 arttığı dijital mecraların pastadaki payı da yüzde 28.9’a yükseldi. Medya yatırımlarının üçüncü sırasında ise yüzde 10.3 ile açıkhava yer aldı.
En büyük pay TV’nin
RD’nin yayımladığı rakamların ayrıntılarına baktığımızda en büyük payın 3 milyar 875 milyon TL (yüzde 47) ile TV’de olduğunu görüyoruz. İkinci sırada 2 milyar 385 milyon TL’lik miktarlar (yüzde 28,9) dijital yer alıyor. Sıralamadaki diğer segmentler şu şekilde sıralanıyor: Açıkhava: 852 milyon TL (yüzde 10,3), basın: 780 milyon TL (yüzde 9,5), radyo: 269 milyon TL (yüzd3 3,3) ve sinema: 89 milyon TL (yüzde 1,1).
En büyük düşüş basında
Segmentler bazında büyüme oranlarını ele aldığımızda şu tabloyla karşılaşıyoruz: Dijital, 2017’ye oranla yüzde 14,8’le en fazla büyüyen segment oluyor. Bir yıl öncesine göre en büyük düşüş ise yüzde 19’luk oranla basın tarafında ortaya çıktı. Diğer büyüme oranları da şu şekilde: Açıkhava (yüzde 5,9), radyo (yüzde 5,6), sinema (yüzde 4,8) ve TV (yüzde 1,1)
Yorumlar