2018 yılına girmeye çok az bir süre kalmışken,bir çok marka gelecek yıl pazarlama stratejilerini ve bütçeleri içerisinde Influencer Marketing’e daha çok yer vermeye başladı bile. Bunun en önemli sebebi elbette Influencer Marketing’in diğer geleneksel online / offline pazarlama yöntemlerine kıyasla çok daha etkili, hızlı, doğal ve ölçümlenebilir bir yöntem olmasından kaynaklanıyor. Özellikle web ve mobil’de Adblock kullanımınında artması ve Influencer Marketing kampanaya dönüşlerinde ki yüksek ROI (Return on Investment/Yatırım Geri Dönüş) oranları, Influencer Marketing’i sadece yükselen bir trend değil aynı zamanda marka iletişimi için zorunlu bir araç haline getirmiş durumda.
CC Media House’a göre 2018 Influencer Marketing Trendleri
1) Kampanyalarda ROI ve KPI bazlı ölçümleme artıyor
2018 yılında daha çok marka artık sadece görüntülenme ve erişim hedefli değil aynı zamanda daha çok etkileşim sonrası kampanya dönüşlerini ölçümleye hedefleyecek. Artık daha çok marka her kampanyada Influencer başına harcanan maliyeti ve geri dönüşü ölçümleyebilir hale geldi. Takip linkleri ve gelişmiş analitik servisleri sayesinde, kullanıcıların Influencer’ların paylaştıkları içerikler üzerinde yönlendirildikleri platformlardaki tüm davranışları takip edilebilmekte. Araştırmalar gösteriyor ki başarılı Influencer Marketing kampanyalarında, tavsiye ve doğal reklam yoluyla kazanılan kullanıcı retention’ları ve tüketicilerin yaptıkları harcama oranları diğer mecralara göre çok daha yüksek olmaktadır. Aynı zamanda Adweek’in yayınladığı araştırmaya göre, Influencer Marketing kampanyalarına yatırılan her 1.00 $ karşılığında 6.85 $ ‘’Earned Media Value’’ (Kazanılmış Medya Değeri) elde edildiği ölçümlenmiştir. 2018 yılında markalar kampanya özelinde ROI (Return of Investment) yani yapılan yatırımın geri dönüşünü daha sıkı takip edecekler.
2) Video içeriklerin yükselişi
2018’de video içerikler dijital pazarlamaın her alanında olduğu gibi InfluencerMarketing’de de kilit bir noktaya yerleşecek. Youtube tüm dünyada 1.5 Milyar üzerinde aylık kullanıcı rakamına sahip ve trafiğinin yüzde 70’nden fazlası mobilden geliyor. Snapchat’in ardından gelen Instagram hikayeleri ve Facebook Watch’un ardından insanların içerik üretmeleri ve bunları çok sayıda insana ulaştırma şansları arttı. Instagram’ın özellikle hikayeler özelliği ile birlikte yükselişe geçmesi ve 1 milyar kullanıcıya doğru gitmesinde video içeriklerin payı büyük. Daha fazla marka video odaklı Influencer Marketing kampanyalarını tercih ediyor olacak.
3) Micro Influencer ile daha çok kampanya
Mikro-influencer’ların yılı olan 2017’den sonra, 2018 mega-makro-mikro Influencer’ların daha çok bir arada olduğu ve müşterilerin de bu pazarlama sürecine organik bir şekilde dahil olduğu bir yıl olacak. Kulaktan kulağa yöntemiyle müşterilerin sadakat potansiyelleri güçlendirilecek ve ürünlerin pazarlamasında aktif rol alarak deneyimlerini anlatan müşteriler, yaptıkları yorum ve atıflarla birer Influenceretkisi yaratacaklar. Makro ve mikro Influencer’ların bir araya gelmesinde de ilham verici içerikler hazırlamak, ürünler hakkında soruların cevaplanması, Influencer’lar aracılığıyla promosyon vermek ve satış sürecinde Influencer’ların müşterilere yardımcı olması gibi yollar izlemek mümkün.
4) Sahte hesaplar tarih oluyor
Sosyal medyanın karmaşık ve her şeye müsait yapısına aldanmadan dikkat edilmesi gereken bir başka nokta sahte Influencer’lar. Artık para verip takipçi satın almak pek de zor değil, üstelik oldukça da yaygın. Bu yüzden markaların, özellikle de az bilinen kişileri Influencer olarak seçmeyi düşündüklerinde gözlerini dört açmaları ve paralarını bu kişilere yatırmadan önce bu konularda bilgili şirketlerle çalışması gerekiyor. Her geçen gün gelişen analitik yöntemleri ve araçları ile artık hesapların içerik etkileşimlerini kolayca ölçmek mümkün. 2018 yılında markalar Influencer Marketing alanında uzmanlaşmış şirketler ve araçlar ile çalışarak, sahte hesapları daha kolay ayırabilir hale gelecekler.
5) Influencer’ların kendileri birer marka oluyor
Yüksek takipçili ve belirli bir marka değeri olan Influencer’lar, aynı geleneksel ünlüler gibi kendi ürün ve markaları çıkarmaya başladılar. Hem Türkiye’de hem de dünyada bir çok ünlü Influencer, özellikle kozmetik ve moda marka ürünlerini satışa sundu. Türkiye’de de başarılı örneklerinden biri olarak Instagram’da Influencer olarak başlayıp, bugün milyonlarca kişinin beğenisi kazanan Kerimcan Durmaz’ın kendi adıyla yarattığı kozmetik markasını örnek verebiliriz. 2018 yılında daha fazla Influencer ek gelir elde etmek ve marka değerlerini yükseltmek için kendi ürünlerini çıkaracaklar.
6) B2B Odaklı Influencer Marketing kampanyalarında artış
Influencer Marketing daha çok son kullanıcıya yönelik markaların kullandığı bir yöntem olarak görülsede, B2B alanında da bir çok marka bu yöntemi benimsemiş durumda. Özellikle üretim ve ticaret alanlarında faaliyet gösteren markalar, kendi sektörlerinde kanaat önderi olan ve sosyal ağlarda bu konular ile ilgili içerik paylaşan kişiler üzerinden kendi ürün ve hizmetlerini tanıtmaya yönelik çalışmalarda bulunmaya yöneliyorlar. Burada dikkat edilmesi gereken konu, aynı B2C markalarda olduğu, B2B alanında ki Influencer’lar ile ilişikinin tamamen güven’e dayalı olması ve uzun bir iş birlikteliği dayanması esas alınmalı. Kısa vadeli ve satışa yönelik hedefli Influencer Marketing çalışmaları hem markaya hem de Influencer’a fayda sağlamayacağı gibi olumsuz bir etki de yaratabilir.
Yorumlar