Skip to main content

2018 Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı.

IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2018’de yüzde 15 büyüyerek 1,41 milyar TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 959 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 31’lik büyümeyle 353 milyon TL olarak gerçekleşirken, Native 101 milyon TL’ye ulaştı.

Ücretli Sıralama Yatırımlarını içeren Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 923 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 113 milyon TL’ye çıktı. Geçtiğimiz dönemlerde küçülme gözlemlenen E-posta yaklaşık 5 milyon TL’lik yatırımla bir önceki döneme göre %3 küçüldü. Oyun İçi reklamlar ise 17 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.

Mobil reklam yatırımları 1,4 milyar TL olurken, 411 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının %79’u mobil cihazlarda yer aldı. Programatik satın alma 2018’de de artışını sürdürdü ve büyüklüğü 1,64 milyar TL’ye çıktı.

2018

(Mio TL)

2017

(Mio TL)

Değişim
Dijital Reklam Yatırım Toplamı 2.470,56 2.162,55 14,2%
Display Reklam Yatırımları 1412,75 1.227,75 15%
Gösterim ya da tıklama bazlı 958,85 879,66 9%
Video reklam yatırımları 352,65 269,50 31%
Native 101,26 78,59 29%
Arama Motoru Reklam Yatırımları 923,25 814,49 13%
Ücretli sıralama yatırımları 923,25 814,49 13%
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 112,97 102,51 10%
Diğerleri 21,58 17,80 21%
E-posta 4,98 5,13 -3%
In-game advertising 16,61 12,67 31%
Yaratıcı işler, mevcut müşterilere yapılan CRM çalışmaları, SEO yatırımları dahil değildir.
Sosyal Medya Reklam Yatırımları 410,99 340,29   21%
Sosyal medya reklam yatırımları 410,99 340,29 21%
Mobil 1391,54 1.093   27%
Programatik 1638,25 1.411   16%