Firmaların sadece ürünlerini pazarlamaktansa markalarıyla ilgili bütünlüklü bir deneyimi göz önünde bulundurmak zorunda. Bu durumda müşteri odaklı deneyimler bu yıl birçok işletmenin odağında olacak. Bu da, mobilin tüketicilerin satın alma ve bilgiyle etkileşimlerinin değişimi sonucu ortaya çıkan bir durum ve markaların da mobil uygulama ve internet sitelerini bu değişime uygun şekilde yenilemeleri gerekiyor. Müşterinizin her şeyi bildiğini düşünmeyin, ilgili verileri mutlaka analiz ederek takip altına alın. Mobil uygulamanızdan perakende mağazanıza ve online banner reklamlarınıza kadar her şeyin kusursuz bir deneyim için şart olduğunu unutmayın.
Anlık bildirimler (push notification)
Bu yıl anlık bildirim stratejilerinde bir iyileşme görüleceğini söyleyebiliriz. Anlık bildirimler yalnızca müşteriyi elde tutmak için değil müşteriyle bağ kurmak için de önemli hale gelecek. Markalar daha akıllı anlık bildirim programlarına yoğunlaşarak kişiselleştirilmiş tekliflerin peşine düşmeli.
İçerik merkezli
Birçok pazarlamacı daha önce kullandıkları yöntemlerin mobil cihazlar için verimli olmadığını gördü. Mobil pazarlama için farklı bir strateji gerektiği ortada. Tüketiciler mobil cihazlarda açık şekilde reklam gösterilmesinden rahatsız. Bu durumda içeriğe yoğunlaşmış bir yaklaşım önem kazanıyor. Mobilde başarı için mobil teklif ve buradaki içeriğin ne kadar kişiselleştirilmiş olduğu öne çıkıyor. Ön onaylı e-posta pazarlama ve SMS pazarlamasıyla kullanıcıların uygulamanıza nasıl ilgi gösterdiğini takip ederek buna uygun içerik göndererek işe başlayabilirsiniz.
Reklam hedefleme
Markaların veri odaklı deneyimler oluşturma becerileri iyileştikçe, reklamların hedeflemesi de buna paralel şekilde iyileşecek ve daha verimli hale gelecek. Reklamlarınızın verimliliği için çeşitli kaynaklardan derlenmiş verilere güvenebilirsiniz. Müşterileriniz bir kere onay vererek programlarınıza katıldıktan sonra tercih ve demografik altyapılarıyla ilgili birçok yararlı veri sunmaya başlayacak.
Mobil video
Mobille ilgili hangi kaynağa bakarsanız bakın, sürekli mobil videodan bahsedildiğini göreceksiniz. IAB’nin kısa süre önce yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 58’i mobil cihazlarından her gün video seyrettiklerini belirtiyor. Şurası açık şekilde görülüyor ki, küçük ekranlar için kaliteli video prodüksiyonları giderek artan bu tüketiciler erişim için gerçekten verimli olabilir. IAB’nin çalışması tüketicilerin yüzde 48’inin mobil videoları mobil uygulama, yüzde 18’inin ise mobil site üzerinden seyrettiklerini ortaya koyuyor. Burada çeken diğer bir nokta ise tüketicilerin daha kaliteli mobil cihazlara sahip olması, bu da video seyretme isteğini artıran bir unsur olarak karşımıza çıkıyor.
Yorumlar