Reklam sektörü için bir prestij olarak kabul edilen Kırmızı Ödülleri, Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleşen törenle sahiplerini buldu.
Bu yılın ödülleri, başkanlığını Y&R Brands İstanbul’un CEO’su Arzu Ünal’ın yaptığı 4 farklı jürinin değerlendirmesi sonucunda belirlendi. 13. Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri, 6. Kırmızı Bölge Basında En İyiler Reklam Ödülleri, bu yıl ilki düzenlenen Kırmızı Dijitalde En İyiler Reklam Ödülleri ve 2. Kırmızı-Uluslararası Adana Film Festivali (UAFF) Afiş Yarışması ‘nda 33 farklı ajansın, 59 farklı marka/kuruma ait çalışmasına, 182 yaratıcılık ödülü verildi. Ayrıca özel ödüllerde 6 birincilik ve 12 finalistlik açıklandı.
3 ajans kıpkırmızı ödülü aldı
Kırmızı Ödülleri’nde Tribal Worldwide İstanbul tarafından Audi için hazırlanan ”Cehennem” başlıklı reklamla Kıpkırmızı, Kırmızı Bölge Ödülleri’nde ise Antalya merkezli Graphx, Efsina marka hamile tuzu ürünü reklamıyla Kıpkırmızı Bölge ödülünü aldı. Bu yıl ilk kez düzenlenen Kırmızı Dijital’de ise Kıpkırmızı ödülü, Altıparmak için hazırladığı ”Ballı Adam” başlıklı online kampanya ile Plasenta Conversation Agency’ye gitti.
Kırmızı özel ödülleri
Kırmızı-UAFF Afiş Yarışması’nın jürisi, 8. Genç Kırmızı’da akademisyenlerin ön elemesi sonucu belirlenen ilk yüzde 10’luk dilime giren başvurular arasından ilk 3’ü seçti. Yarışmanın birincisi; Selçuk Üniversitesi’nin ‘Sıra Sende’ isimli çalışması oldu. İkinci ‘Kendi Filmini Kendin Çek’ ile Çankırı Karatekin Üniversitesi, üçüncü ise ‘Yeteneği Okula Sığmayanlara’ adlı çalışma ile Anadolu Üniversitesi oldu.
Her yıl farklı bir içerikle açıklanan brief konusuna göre hazırlanan reklamların katılıp yarıştıkları Hürriyet Özel Ödülü’nde jüri, Lemonade’i birincilik ödülüne layık gördü. Kırmızı Jüri Özel Ödülü ise Gazeteciler Cemiyeti için tasarlanan ‘Bir gazeteci neredeyse, aydınlık oradadır’ adlı çalışması ile Cosmic Creative’in oldu. Her yıl reklam sektörünün deneyimli isimlerine jüri tarafından özel olarak takdim edilen Kırmızı Tecrübe Ödülü ise Murat Dorkip’e sunuldu.
Yorumlar