Skip to main content

Akaryakıt sektöründe VR çeşitli şekillerde kullanılıyor. Bunların arasında en yaygın olan yöntemler eğitim ve oyunlaştırma. Dikkatimizi çeken iki örneği paylaşıyoruz

Akaryakıt şirketleri artık PowerPoint sunumlarıyla çalışanlarını eğitmek yerine VR ile eğitim tercih etmeye başladı. Bu eğitimler için özel yapım videolar ile güvenlik, şirket kuralları, mevzuat ve sondaj kulelerindeki prosedürler sanallaştırılarak çalışanlara aktarılıyor. Bu eğitimler gerçekten can kurtarıcı olabiliyor. Zira, ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu’nun 2013’e ilişkin açıkladığı bir veriye göre, 100 bin kişi başına 3,2’lik bir sayıda petrol endüstrisi en çok ölüm oranına sahip. Bu da, ülkedeki diğer endüstri kollarında yaşanan ölümlerin ortalama sekiz katından fazla.
LITE’dan petrol platformu eğitimi için Call of Duty benzeri bir deneyim
ABD’de faaliyet gösteren Louisiana Immersive Technologies Enterprise (LITE), bir VR oyunuyla çalışanlarını eğiten firmalar arasında yer alıyor. LITE Sözcüsü Skyra Rideaux, daha önce hiç petrol platformuna çıkmamış çalışanlarının bulunduğunu ve bu çalışanların orada kendilerini nelerin beklediğini bilmediğini söylüyor. Rideaux, çalışanları için sanal bir ortam oluşturarak, petrol platformunun neye benzediğini ve kendilerine ne yapmalarını gerektiğini aktardıklarını ifade ediyor. Rideaux ayrıca programın maliyetinin 60-80 bin dolar arasında değiştiğini belirtiyor ve çalışanların Call of Duty oynar gibi bir deneyim yaşadığını sözlerine ekliyor. LITE Operasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı Erin Marietta ise dokunarak ve hissederek öğrenmenin önemine dikkat çekiyor. VR’ın tam da bunu sağladığını düşünen Marietta, bu teknolojinin giderek ucuzladığına inanıyor.

VR Virtual World Image1

Ürün tanıtımı için sanal sürüş deneyimi

Tüketicilerin motor yağına olan ilgisi diğer kategorilere göre çok daha düşük. Castrol ürünlerinin avantajını anlatmak ve bir taraftan da duygusal bağ kurarak hedef kitlesinin ilgisini çekebilmek için farklı ve henüz denenmemiş bir yöntem bulmak için fırsat kolluyordu. Firma, bu yüzden teknolojiyi iletişiminin merkezine koydu. Diğer markalardan farklı olarak, Virtual Reality teknolojisini bir iletişim uygulamasından çok bir teknoloji projesi olarak görüp, çalışmalara başladı.
Firmanın titanyum gücündeki Castrol EDGE’in tanıtımı için tasarladığı VR teknolojisini geliştirerek kullanıldığı dünyanın ilk sanal sürüş serisi olan “Titanyum Denemeleri” dijital dünyadaki izleyiciler tarafından çok ilgi gördü. Türkiye’de 5,3 milyon kez izlenen serinin ilk filmi “Sanal Drift”’de Formula Drift pilotu Matt Powers, üç boyutlu bilgisayar oyunu teknolojisi ile gerçek sürüşü birleştirerek, sanal dünyanın hızla değişen ortamına tam olarak uyum sağlarken, gerçek dünyayı görmeden otomobil kullanmanın benzersiz deneyimini yaşattı. Filmi dijital dünyada deneyimletmenin yanı sıra teknolojinin merkezi olan TeknoSA ile yapılan işbirliği sonucunda, 10 ilde 11 farklı mağazada Oculus gözlükleri ile tüketicilere sanal co-drive deneyimi yaşatıldı.