Skip to main content

İngiltere’de YouTube’un en ünlü simaları Comic Relief’in ‘Kırmızı Burun Günü’ne dikkat çekmek için, kanallarını 24 saat offline bırakma kararı aldı.

İngiliz hayır organizasyonu Comic Relief‘in en dikkat çekici faaliyetlerinden biri olan Kırmızı Burun Günü’ne (Red Nose Day) dikkat çekmek isteyen İngiltere’nin en ünlü 35 vlogger ve blogger’ı, 13 Mart günü, 24 saat offline oldu. Dünyanın her yanındaki savunmasız gençlerin yüzleştiği haksızlıklara ve zorluklara dikkat çekmek isteyen YouTuber‘lar kanallarını bir günlüğüne kapattı.
13 Mart gününde 30 saniyelik Kırmızı Burun Günü videosu dışında bir şey paylaşmayan YouTuber‘lar arasında Zoella, Pointlessblog, Jim Chapman, Tanya Burr, Joe Sugg ve Caspar Lee gibi milyonlarca takipçisi olan isimler bulunuyor. 24 Mart’taki Kırmızı Burun Günü’ne odaklanan eylem sadece YouTube’da değil, Instagram ve Twitter gibi diğer sosyal medya platformlarında da gerçekleştirildi.

Comic Relief, Birleşik Krallık’ta 1985 senesinde komedi senaristi Richard Curtis ve Alexander Mendis tarafından Etiyopya’daki kıtlığa tepki olarak kurulmuştu.