Türk tüketicisinin online düğün alışkanlıkları

Düğün.com, kuşaklara bağlı online düğün alışkanlıklarını ve en fazla nikah masasına oturulan ayların verilerini paylaştı

ARAŞTIRMA
DigitalAge, 21.09.2016 - 10:42

İçinde bulunduğumuz günler için düğün mevsimi desek yanlış bir tabir olmaz. Bununla birlikte dijitalleşme tüm tüketim alışkanlıklarımızı dönüştürdüğü gibi burada da oyunun dışında kalmıyor ve yeni kuşak düğün organizasyonlarının birçok aşamasını online’da planlıyor. Bu bağlamda yeni kuşağın online düğün alışkanlıkları düğün.com bizim için yorumladı. 2016 yılının ilk 2 çeyreğinin verilerine göre evlenecek çiftlerin düğün planlama sürelerinden kullanılan online kanallara, çiftlerin düğün planlaması sırasında internette hangi kelimeleri arattıklarından en fazla düğün yapılan aylara kadar merak edilen konular bu yazımızda.

Online düğünü daha çok y kuşağı planlıyor

Düğün hazırlığını online kanallarla yapan çiftlerin yüzde 66’sı kadın geri kalan yüzde 34’ü ise erkek adaylardan oluşuyor.

Yaş aralığına baktığımızda online düğün planlayanların büyük çoğunluğunu Y Kuşağı olarak adlandırdığımız 25-34 ile 18-24 yaş aralığındaki çiftler oluşturduğunu görüyoruz. En büyük yüzdesel değeri yüzde 47,16 ile yaş aralığı 25-34 olan çiftler karşılarken, Y kuşağının devamı sayılan 18-24 yaş aralığındaki çiftler yüzde 31,73 ile ikinci sıraya oturuyor.

X Kuşağı olarak adlandırdığımız 35 yaş üzerindeki çiftlerin online düğün planlama süreçleri ise en fazla yüzde 12,70’lik değer ile 35-44 yaş aralığındaki çiftlerde görülüyor ve yaş oranı arttıkça online düğün planlama yüzdesinin de düştüğünü görüyoruz.

Henüz birçoğunun düğün planlama süreci içinde bulunmadığını bildiğimiz Z kuşağının ise online düğün planlama oranlarını önümüzdeki yıllarda göreceğiz.

düğün araştırma

Kadınlar daha ağır basıyor

Düğün planlama sürecini online kanallardan yapan çiftlerin cinsiyetlere göre ayrımına bakacak olursak; 25-34 yaş aralığındaki çiftlerin yüzde 30,67’si kadın, yüzde 16,49 u ise erkek adaylardan oluşuyor. 18-24 yaş aralığındaki çiftlerin yüzde 23,43’ü kadın olurken, bu yaş aralığındaki erkek adayların yüzdesel olarak 7,31 ile oldukça düşük olduğu görünüyor.

Diğer yaş aralıklarındaki yüzdesel değerlerinde ise kadın ve erkek adayların online planlama süreçlerini neredeyse eşit oranlarda internetten yaptıklarını görmekteyiz.

35-44 Yaş Aralığı

K: %6,69

E: %6,01

45-54 Yaş Aralığı

K: %2,82

E: %2,27

55-44 Yaş Aralığı

K: %1,76

E: %1,43

Öne çıkan online araçlar

Düğününü Düğün.com ile planlayan çiftlerin %64,85’i araştırmalarını telefon ve tablet yoluyla yaparken,  %34,06’sı bilgisayar kullanmayı tercih etmiş. Bu oranları kadın ve erkek kullanıcılar olarak ayırdığımızda ise düğünlerini telefon ve tablet yoluyla planlayan çiftlerin oldukça büyük bir fark ile ayrıştığını görüyoruz. Akıllı telefon ve tabletler ile düğün planlaması yapanların %47,38’inin kadın, %18,95’ininse erkek adaylardan oluştuğunu görerek kadın adayların düğünlerini hayatlarının her alanına taşıdıklarını düşünüyoruz.

Sadece bilgisayar üzerinden düğün planlayanların kadın erkek değerleri ise birbirine oldukça yakın rakamlarda. Kadınlar %18,14, erkek adaylar ise % 15,52 oranında düğünlerini bilgisayarları üzerinden planlıyor.

Mayıs, Ağustos ve Eylül’e rağbet yüksek

Geçtiğimiz yıl oranlarına göre 2015 yılında evlenen Düğün.com çiftleri sırasıyla Ağustos, Eylül ve Mayıs ayını tercih ederken Ramazan ayının Haziran ikinci yarısına ve Temmuz ayının ilk yarısına denk gelmesi sebebiyle özellikle Temmuz ayında büyük bir düşüş yaşanmış.

2016 yılının ilk iki çeyreğine bakıldığında; mayıs ayında evlenen çitlerin, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 2,09’luk bir artış gösterdiğini, Haziran ayında ise 2015 yılı yüzdesine göre 2016 yılında yüzde 4,55’lük bir düşüş yaşadığı görülüyor. Nikah tarihlerindeki bu düşüşün sebebi olarak 2016 yılının Haziran ayının tamamının Ramazan’a denk geldiğini için olduğunu söylenebilir.

Çiftlerin Google’da en çok aradıkları kelimeler 

Düğün planını A’dan Z’ye online planlayan çiftlerin ilk 2 çeyrekte Google’da  en çok aradıkları kelimelerin başında sırasıyla; düğün mekanı, saç modelleri, gelinlik modelleri, gelinlik, 2016 gelinlik modelleri, abiye ve damatlık kelimeleri geliyor.

Düğün Mekanı kendi içinde kır düğünü, otel düğünü, tarihi mekan düğünleri gibi ayrılırken, saç modelleri de topuz modelleri, dağınık topuz, örgü saç Modelleri, dağınık topuz modelleri gibi kelimelerle ile ayrıntılı olarak araştırılıyor.

Gelinlik modelleri, gelinlik ve 2016 gelinlik modelleri araştırmaları alt kırımları olmadan bile çok güçlü olduğu gözleniyor.

Online araçlar geleneksel adetlerin önüne geçti mi?

Kuşakların değişmesi ile geleneksel düğün adetleri de kuşaklara göre değişiklik göstermeye başladı. X kuşağı her ayrıntıyı adet, gelenek ve göreneklere göre yaparken –istisnalar olsa bile-, Y kuşağında ise adetlerin birçoğunun geleneklere göre yapılmadığını gözlemliyoruz.

Bu farkın en büyük özelliği Y kuşağının sosyal medya kuşağı olarak adlandırılmasından, globalleşmenin ve aşırı bireyselliğin ön plana çıktığı bir nesil olduğundan adetlerin en azından bir kısmını es geçtiklerini da söyleyebiliriz. Örneğin düğün davetiyelerini elden teslim etmek yerine kargo veya Facebook hesaplarından bildiren bir kuşak Y kuşağı. Veya düğününü kendi bloglarında duyurmaktan, düğün günleri için kendi isimlerinden hashtag kullanarak düğünlerine ait her detayı davetlilerinden fotoğraflayarak sonsuz internet ortamına adapte edebilen bir nesilden bahsediyoruz.

O nedenle milenyum kuşağı da dediğimiz Y kuşağı, X kuşağına nazaran aile ile birlikte çıkılan alışverişler yerine düğün hazırlıklarını ev mobilya ve gereçleri de dahil online planlamayı daha çok tercih ediyor.

Y kuşağından sonra gelen ve birçoğunun henüz evlilik hazırlığında olmadığını bildiğimiz Z kuşağı ise şimdiden bizim de merak ettiğimiz bir kuşak. Derslerini bile online izleyen, teknolojinin tam içinde doğan Z kuşağının davetiyelerini elde göndermeyeceklerine eminiz ama düğün planlarını yaparken hangi yolları izleyecekleri hepimizin merak ediyoruz.

 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free