Skip to main content

Ofcom’un yaptırdığı yeni bir araştırma, standart bir Instagram kullanıcısının selfie alışkanlıkları ardında yatan gerçek düşünceleri gün ışığına çıkardı.

Birleşik Krallık’ın hükûmet onaylı yayın, telekomünikasyon, posta düzenleyicisi ve rekabet otoritesi Office of Communications (Ofcom) tarafından İngiltere’de gerçekleştirilen yeni bir araştırma, Instagram kullanıcılarının paylaşımlarına dair düşüncelerini ve paylaşım alışkanlıklarını ortaya koydu.

Bin kişinin katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların sadece yüzde 61’i selfie’lerinin gerçekte oldukları kişinin doğru bir yansıması olduğunu düşünürken, yüzde 74’ü başka insanların kendi hayatlarını bir gül bahçesiymiş gibi yansıttığını düşündüğünü belirtti.

Yaşamı olduğundan daha heyecan verici gösteriyor

Katılımcıların hemen hemen yarısı fotoğraflarını Instagram’da paylaşmadan önce düzenleme işlemleriyle vakit harcarken, yüzde 27’si bu fotoğrafların yaşamlarını daha heyecan verici gösterdiğini ifade etti.

İnternete yükledikleri fotoğrafları nasıl hazırladıkları sorulan katılımcıların paylaşılan her selfie için ortalama altı fotoğraf çektiği görülürken, aşağı yukarı her üç katılımcıdan biri (%29) paylaşım öncesinde çeşitli filtrelerle, bunların üzerinde bir-iki dakika süreyle oynama yaptığını söyledi.

Ebeveynlerin yarısı çocuklarının fotoğrafını paylaşmıyor

Ofcom’un çalışmasında ayrıca, anne ve babaların yarısından biraz fazlasının, “18 yaşından küçüklerin mahremiyetinin korunması” adına, çocuklarının fotoğraflarını sosyal medyada asla paylaşmadığı görüldü. Fotoğraf paylaşmayanların yüzde 87’si çocuklarının hayatlarının mahrem kalmasını istediklerini ve yüzde 38’i ise çocukların kendisinin bunu istemediğini belirtti.

İngiltere’de en hızlı büyüyen sosyal medya platformunun Snapchat olduğuna dair veriler ise, Snapchat’in kan kaybettiği şu günlerde, araştırmanın en ilginç sonuçlarından biri olarak dikkat çekti.