Perakendede yükselen trend yeni ödeme teknolojileri

MasterCard’ın düzenlediği araştırmaya göre; yeni ödeme teknolojileri en çok konuşulan konuların başında geliyor

İNFOGRAFİK
DigitalAge, 14.09.2015 - 14:31

MasterCard, Dünya Perakende Kongresi’nde temassız ödemelerdeki sınırı yükselteceğini duyurdu. Euro bölgesinde 25 euro olan tek seferde temassız ödeme limiti 2017 yılında yükseltilecek. Böylece tüketiciler PIN kodu ya da telefonlarında parmak izi okutarak daha yüksek meblağda alışverişlerini de temassız olarak yapabilecek. 2020 yılında Avrupa’da tüm POS makinelerinde temassız ödemelerin kabul edileceğini duyuran MasterCard böylece temassız ödemelerin standartlaşması yolunda yeni bir adım atmış oldu.

Avrupa’da tüketicilerin temassız ödeme tercihi giderek artıyor. 2015’in ikinci çeyreği verilerine göre; temassız ödemeler bir önceki yıla nazaran yüzde 170 büyüdü. Temassız ödemeyi hali hazırda kullanmakta olan tüketicilerin temassız ödeme kullanma alışkanlığı da yüzde 20 arttı. 2014’ün ikinci çeyrek verilerine kıyasla 2015’in ikinci çeyreğinde temassız harcamalar Euro bazında tam üç katına çıktı. Her iki temassız ödemenin biri gıda alışverişlerinde yapıldı. Her 10 alışverişten biri ise perakende mağazalarında gerçekleşti.

Avrupa’da 40 ülkede temassız ödemeler kullanılıyor. Yüzde 61 kullanım oranıyla Çek Cumhuriyeti öne çıkıyor. Büyüme trendlerine göre Polonya yüzde 41 ile, Macaristan yüzde 27 ile ve Slovakya yüzde 27 ile temassız ödemeyi en çok benimseyen ülkeler arasında yer alıyor.

Bilincli-tüketicinin-zihni1İnfografik çalışmalarına tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.

sosyal-perakende-araştırması-

Sosyal medyada temassız ödemeye ilgi büyük

MasterCard, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına yönelik olarak sosyal mecralar üzerinde gerçekleştirdiği “Sosyal Perakende Araştırması”nı Dünya Perakende Kongresi’nde paylaştı. MasterCard ile Prime Research’ün 1,6 milyon adet sosyal medya mesajını analiz ederek ortaya çıkardığı veriler dünya çapında toplam 61 farklı pazardan derlendi. 12 ay süren veri toplama ve analiz çalışmasıyla tüketicilerin sosyal medyadaki alışveriş ve perakende yorumları değerlendirildi.

  • Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesinde dijital cüzdanlar ve uygulama içi ödeme teknolojileriyle ilgili olumlu mesajlar yüzde 93 oranında seyrediyor.
  • Temassız ödemeler ise yüzde 91 oranında sosyal alışveriş yorumlarında yer alıyor.
  • Avrupa’da sosyal medya üzerinden olumlu şekilde bahsedilen iki sektör eğlence ve moda olarak yüzde 95 ile birinci sırayı paylaşıyor.
  • MasterCard Sosyal Perakende Araştırması’nın sonuçlarına göre; yeni ödeme teknolojileri en çok konuşulan konuların başında geliyor.

  • Yüzde 77 oranında olumlu yorum ile yeni dijital ödemeler konusu, özellikle ulaşım sektöründe öne çıkıyor.
BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free