İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 20.10.2017 - 08:28

Perakende 30: Dijitali iyi kullanan perakende markaları

Dijital yatırımların kaçınılmaz olduğu perakende sektöründe; yeni teknolojilere yaptığı yatırımlar, dijitalleşme adına attığı adımlar ve online alışveriş özelinde hayata geçirdiği çalışmalarla ön plana çıkan perakende markalarını Perakende 30 listesinde bir araya getirdik.

10
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Accenture Dijitalleşme Endeksi’nin bu yıl açıklanan verilerine göre, Türkiye’deki şirketlerin dijitalleşme oranı artış göstererek yüzde 61’e yükseldi. Dijital yatırımların kaçınılmaz olduğu perakende sektöründe; yeni teknolojilere yaptığı yatırımlar, dijitalleşme adına attığı adımlar ve online alışveriş özelinde hayata geçirdiği çalışmalarla ön plana çıkan perakende markalarını; Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, SHERPA UX Design Ofisi Kurucu Başkanı Yakup Bayrak ve Positive Kurucu Ortağı Caner Istı’nın değerli görüşleri ışığında, Perakende 30 listesinde bir araya getirdik.

Boyner: Perakende sektörünün en prestijli ödüllerinden Dünya Perakende Ödülleri’nde, ‘Asistanım’ projesiyle ‘En İyi Dijital Müşteri Deneyimi’ ödülünü kazanan Boyner’in dijital dönüşümdeki başarısı tescillenmiş oldu. Asistanım uygulaması, mobil terminaller sayesinde hem müşterilerin hem de satış danışmanlarının hayatını kolaylaştırıyor. Tüm mağazalardaki stok ve ürünler anlık kontrol edilebiliyor. All-line mağazacılık stratejisiyle omnichannel alışverişi 2016’da başlatan ve Twitter, YouTube gibi platformlardan da satışa başlayan Boyner Grup’un dijitaldeki başarıları arasında; e-ticaret sitesi Morhipo, Türkiye’nin en hızlı dijitalleşen şirketlerinden Beymen, alışveriş uygulaması Hopi, müşterilere dijital ekranlardan öneriler sunan Wepublic örnekleri de yer alıyor.

CarrefourSA: Hızlı kasa ile tüketicilerine zaman kazandıran, market içinde yer alan dijital ekranlar sayesinde tüketicilerle iletişim kurarak ihtiyaçlarına hızla cevap veren, kasa hattında yer alan sinyal sistemi ile aktif durumda olan kasaları belirleyen, işitme engelli müşterilere teknoloji yardımıyla alışveriş kolaylığı sağlayan CarrefourSA, 8 bin 500 metrekarelik alanıyla Beylikdüzü’nün en büyük hiper marketini açtı. 11 milyon TL yatırımla hayata geçirilen Marmara Park CarrefourSA Hiper, aynı zamanda drone almak isteyenlere, ürünleri kutuda görmek yerine havada test etme olanağı veriyor çünkü Türkiye’nin en büyük Drone Kafesi’ne sahip. Markette üç boyutlu yazıcılardan robotlara kadar teknolojik ürünler reyonlarda yer alıyor.

D&R: Türkiye’nin en büyük kitap ve medya perakende şirketi D&R dijitalleşme çalışmalarına, yeni genel müdür Ahmet Coşar ile hızlanarak devam ediyor. 2016 yılında dijitale 10 milyon TL bütçe ayıran perakende zinciri, alışveriş olanaklarını dijital dünyada İdefix ve d&R.com.tr ile büyütmeye devam edecek. Coşar, D&R’ı yeni formatlarıyla ve sunumlarla dijitale taşımayı, yüzde 15’lik online payını yüzde 35’e çıkarmayı, D&R için teknoloji altyapısı oluşturmayı ve dijitalleşen kültürün yerleşmesini hedefliyor. Türkiye’nin en başarılı omnichannel perakendecisi olmayı amaçlayan marka, 77 dilde sunduğu milyonlarca başlık ile dünyanın en büyük e-kitabevlerinden olan ve hızla büyüyen e-okuma hizmeti firmalarından Kobo’yu 2016da Türkiye’ye getirmişti.

Defacto: Global moda markası olma vizyonuyla kurulan Defacto, 2016 yılında toplam 241 milyon TL yatırım yaptı ve mağaza sayısını 400’ün üzerine çıkardı. Yurt dışında büyüme stratejisi öncelikli olarak MENA ve CIS bölgeleri üzerinde kurgulayan mağaza zinciri için e-ticaret stratejik öncelikler arasında. Türkiye dışında hizmet verilen ülkelere de kendi e-ticaret sitesi üzerinden satışları başlatan, omnichannel uygulamalarını genişleten ve global sitelerle satış ağını büyüten şirket, 2025 yılına geldiğimizde 100 ülkede online satış yapacak şekilde yatırımlarını sürdürüyor. Online sitesini 2012’de yayına alan Defacto’nun sitesi günlük ortalama 250 bin kişi ziyaret ediyor. Müşteri anketlerine göre, omnichannel uygulamalardan memnun olanların oranı ise yüzde 99,6.

Dominos: Dijital kanallara yatırımını 2017 yılında artıran Domino’s Pizza lezzetin yanı sıra, maksimum dijital kolaylık sunmayı hedefleyen bir marka. Türkiye’deki kimi restoranlarının dijital satışları tüm satışların yüzde 50’sini geçmiş durumda. Fast food markası, 2016 biterken emoji ile sipariş verme kolaylığı sunan Facebook Messenger chatbot’unu Türkiye’ye getirdi. Ayrıca, sipariş numarasıyla tüm dijital kanallardan pizzanızın hazırlanma ve ulaşım aşamalarını da takip edebiliyorsunuz. Dominos, daha önce de, web sitelerine veya uygulamalarına giriş yapıp bir defalığına Kolay Sipariş Profili oluşturarak aktive edilen Tek Tık ile siparişi de aktif hale getirmişti. Marka, yurt dışında sürücüsüz araçlarla pizza dağıtımı gibi girişimlerle de dikkat çekiyor.

Flo: Ayakkabı sektörünün önemli oyuncularından Flo, rekabetin kızıștığı ortamda özellikle müșteriyi mağazanın içine çekecek dijital girișimlerle fark yarattı. Flo, mağaza vitrinleri ve mağazaların içine özel olușturulan tek merkezden yönetilen ‘dijital yayın ve bilgilendirme ekranları’nı (digital signage) hayata geçirdi. Ziylan grup bünyesindeki mağazalarda vitrin önü ekranlar, videowall sistemleri, interaktif uygulamalar ve mağaza içi çözümler kullanıma sunuldu. Dijital ekran kullanımıyla maliyetten tasarruf sağlanırken, içerik paylaşımına hız ve esneklik getirildi. Şubelere, bölgelere, hatta ülkelere özel ürün yayınları yapılmaya başladı. Dijital ekranlar ve bu ekranlarda yer alan görsel kalitesi yüksek ürün tanıtımlarıyla satışların, yüzde 20-25 civarında arttığı gözlemlendi.

Gratis: Sosyal medya platformlarında yaklaşık 3 milyon takipçisi bulunan kişisel bakım, bebek bakımı, aksesuar, hijyen, cilt bakımı ve kozmetik ürünleri perakendecisi Gratis, bu ağlarda paylaştığı içerikleri, etkileşimi artırarak ses getiren kampanyaları ve kullanıcılar tarafından çok beğenilen viral videolarıyla dikkat çekiyor. Başarılı dijitalleşme performansıyla çeşitli ödüllere layık görülen marka için Facebook ve Twitter hala ana platform niteliğinde, ancak hedef kitle içinde gençler büyük bir yere sahip olduğundan Instagram’a da ayrı bir değer veriliyor ve influencer’larla birlikte Youtube’a özel projeler hayata geçiriliyor. Dijitalleşme Endeksi’nde yüzde 90 gibi önemli bir skor elde eden firma, Gratis Kart sahiplerini bildirimlerle fırsatlardan haberdar ediyor.

IKEA: Sadece Facebook’ta 24 milyon takipçisi bulunan ve beş farklı sosyal medya platformundan içerik paylaşan IKEA, e-ticaret mağazasıyla Türkiye’deki online müşterilerine yaklaşık beş yıldır hizmet veriyor. Kaliteli mobilya ve ev aksesuarlarını düşük fiyatlarla sunmak üzere yola çıkan, e-ticaretin mobil öncelikli hale gelmesinin ardından dev mağazasını cebe taşıyan markanın Türkiye’ye özel IKEA mobil uygulaması iOS ve Android işletim sistemine sahip telefonlara indirilebiliyor. IKEA uygulamayla müşterilerine, mağaza alışverişlerini planlama ve doğrudan uygulama üzerinden alışveriş yapma imkânı sağlıyor. IKEA’nın dünya çapındaki hedefi, 2020’ye kadar e-ticaret gelirlerini, şirketin tüm gelirlerinin yüzde 10’unu oluşturacak seviyeye getirmek.

Karaca: 1973 yılında bir aile şirketi olarak kurularak istikrarlı bir şekilde büyüyen Karaca, 2016’nın başından beri ERP ve iş zekâsı platformlarını yenileme gibi altyapısal yatırımlara odaklanıyor. Online alışverişe büyük önem veren marka, teslimat için sağlam ürün sigortası, ücretsiz iade, hızlı kargo gibi avantajları kullanıcıların hizmetine sunuyor. Müşterilerin mağazalardaki deneyimlerini anlamaya yönelik araştırmalar yapan ve ödüle layık görülen markanın kurumsal sitesinin yanı sıra, 2014’te yayına giren ve büyük beğeni alan ‘Senin Sofran’ isimli, görsel ağırlıklı bir sitesi bulunuyor. Bu siteyle Felis Ödülü alan Karaca, YouTube kanalında da çok aktif; ev hanımları başta olmak üzere ev ürünü meraklılarının beğeniyle takip ettiği videolar paylaşıyor.

Kiğılı: Online satış kanalıyla fark yaratan Kiğılı’nın Facebook’ta 200 binden fazla takipçisi bulunuyor. 2016 yılında dijitalleşme için öngördüğü 1 milyon tl bütçeyle ivmesini artıran erkek giyim markası, Türkiye’de ilk defa ‘mobil giyim hizmeti’ projesini hayata geçiren marka oldu. Müşterilerin Kiğılı’nın özel minibüsü Trak’ı mobil uygulama üzerinden çağırarak kıyafetlerini değiştirebilmesine olanak sağlayan bu projeyle firma, IDC Teknoloji Ödülleri’nde ‘Dijital Kanallar’ (Digital Channels) kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü. 2015’te dijitalde yüzde 40 büyüyen, 2016’da yüzde 100’lük bir büyüme hedefleyen Kiğılı, online sitesinde canlı destek hizmeti veriyor, teslimat aşamasında avantaj ve garanti seçenekleri sunuyor.

Koçtaş: Ev geliştirme perakendeciliğinin lider kuruluşlarından Koçtaş, dijitalde de başarılı işleriyle adından söz ettiriyor. Ev geliştirme perakendeciliğinin lider kuruluşlarından Koçtaş, yedi farklı sosyal ağda yer alıyor ve müşteri alışkanlıklarını takip ederek, her türlü ihtiyacı en hızlı şekilde karşılayarak başarıya ulaşıyor. Bunu yaparken de en son teknoloji neyse, onu alıp kullanıyor. Sipariş sistemleri, stok kontrolleri, mağaza içi yerleşim planları, hatta çalışanlarla ilişkilerini bile dijital ortamda yürüten Koçtaş, böylece hem maliyet hem zaman tasarrufu sağlıyor. Dijitali pazarlamaya da entegre eden Koçtaş, mobil kullanıcılara yönelik ‘Vantilatör Üfleme Projesi’ ile birçok ödüle layık görülmüştü.

Koton: 2023 yılında beş kıtaya ayak basmış global bir moda markası olmayı hedefleyen Koton, e-ticarete geç adım atan ancak bu gecikmeyi hızla kapatan bir marka olarak dikkat çekiyor. Eylül 2015’te online satış kanalını hayata geçiren Koton, e-ticareti ayrı bir satış kanalı gibi işinin temel bir parçası olarak değerlendiriyor. Site ilk senesinde 50 milyon ziyaret ve 20 milyon tekil ziyaretçi sayısına ulaştı, 2016 son aylar itibarıyla online satış yurt içi sezon mağazalarının yüzde 4’ üne erişti. 2017’de ilk üç ay itibarıyla geçen seneye göre trafiği yüzde 83, satışı yüzde 100 arttı. Bu yıl 45’in üzerinde ülkeye Türkiye’den ürün gönderir hale gelmeyi hedefleyen marka yönetiminin bir diğer hedefi ise, mobil uygulamaları devreye almak.

LC Waikiki: Microsoft’un Office 365, Power BI, ATP, ASM, Advanced e-discovery teknolojilerini kullanmaya başlayan LC Waikiki, böylece 36 ülkedeki 791 mağazasında maliyetlerde avantaj sağlarken, coğrafi şartların ve zaman farklılıklarının engellerini azaltıyor ve üretkenliği artırıyor. Türkiye’nin perakende devleri arasında ilk 10’da yer alan LC Waikiki, Microsoft Azure hibrid çözümleriyle pazar ihtiyaçlarına göre altyapılarını yukarı ve aşağı ölçeklendirme, yeni hizmetleri ve ürünleri hızlı bir şekilde sunma, otomatik güncellemeler yapma, envanteri izleme ve zamanında değişiklik talep etme gibi avantajlar elde etti. Türkiye’de elektronik ticaret pazarının öncüleri arasında yer alan markanın 4D tişörtler gibi teknolojiyle iç içe geçen ürünleri de var.

Madame Coco: Marka ve ajansların sosyal medya performanslarının değerlendirildiği Social Media Awards Turkey’de bu yıl, ‘Ev, Dekorasyon ve Küçük Ev Aletleri Sektörü’ kategorisinde SocialBrands Veri Analitiği Altın ödülüne layık görülen Madame Coco, ev tekstil ve giyim ürünlerini ülke konseptiyle sunarak tüketicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor. Perakendeci olarak hem sektörünün en büyük oyuncuları arasında yer alan hem de dijitalde başarısını pekiştiren Madame Coco’nun sosyal medyada altı platformda hesabı bulunuyor ve takipçi sayısı hızla artıyor. Yarışmalar ve kampanyalarla canlanan Facebook hesabında 1 milyon 300 bin kullanıcının takip ettiği markanın, perakendeciler için en önemli sosyal ağlardan olan Instagram’da ise 1 milyon 200 bin takipçisi var.

Mavi: 2016 mali yılı içinde Kuzey Amerika’da 1 milyondan fazla, küresel çapta ise 7,5 milyon jean satan Mavi, Amazon, Zappos, Stitch Fix ve Nordstrom.com gibi kanallarda hızlı bir yükseliş sergiliyor, yoffline ve online’da çift yönlü büyüme stratejisi uyguluyor. 35 ülkede 392 monobrand mağazaya ve 5 bin 500 satış noktasına sahip olan marka, 5,7 milyon sadakat kartı üyesi ve sosyal medyada 3,3 milyon takipçiye sahip. Yeni tasarımıyla hizmete giren mavi.com aynı gün teslimat gibi özelliklerle müşteri deneyimini iyileştiriyor. Site ziyaretçilerinin yüzde 60’tan fazlası mobilden geliyor. Mavi ayrıca, satın alma deneyimini iyileştiren jean guide ile kullanıcı sayfasını özelleştirme ve tek sayfada ödeme kolaylığı gibi ek özellikleriyle online alışverişe hız kazandırıyor.

McDonald’s: Sosyal medyadaki sıra dışı etkileşimleriyle dikkat çeken dünyanın en büyük restoran zincirlerinden McDonalds, dijital dünyada oldukça aktif olan gençlerin video oyun tutkusunu satışa dönüştürecek fikre imza attı. Oyuna dalıp açlığa yenilen oyun severler için ‘Gamer Menü’ hazırlayan McDonalds, çevrim içi oyunların büyülü dünyasında saatler geçiren oyuncuları hedefledi. Müşterilerini yakından tanımak, herkese özel mesajlarla yaklaşmak, onların beklentilerine yanıt verebilmek adına düzenli araştırmalar yapan marka bu yıl için dijitalleşmeye 6 milyon dolar bütçe ayırmayı planlamıştı. Yeni mobil sipariş hattını ABD mağazalarında kullanmayı başlayan restoran zincirinin ülkemizde, ‘Tek Tıkla Big Mac’ ve McDonald’s Türkiye uygulamaları bulunuyor.

MediaMarkt: Dijital dünyanın yükselen değeri eSpor’un ekosisteminde yer alarak önemli bir adım atan MediaMarkt, eSpor alanında yapılan etkinliklerde tüketicilerini yalnız bırakmıyor. Mağazalarında kurduğu GameZone alanlarında oyun sever müşterilerini en güncel oyun ürünleriyle ve aksesuarlarıyla bir araya getiren perakende şirketi, 19 Ağustos’ta Ülker Sports Arena’da gerçekleşen League of Legends 2017 Türkiye Büyük Finali’ni de onbinlerce oyun severlerle birlikte yaşadı. 2016 itibarıyla sosyal medya hesaplarında uyguladığı “Gülmek Sana Yakışıyor” stratejisiyle, takipçi sayısını 2016’nın ilk 6 ayında bir önceki yıla kıyasla yüzde 90 artırarak 2 milyon 15 bin kişiye ulaşan marka, geçen sene açıklanan Dijital Varlık Reytingi’ne göre sektöründe lider marka olmuştu.

Metro Toptancı Market: 1964 yılında Almanya’da kurulan ve uygun fiyatlı, taze ve kaliteli ürünleri tüketicilere ulaştıran Metro Toptancı Market, Metro Group’un lokomotif şirketi olarak kabul edildi ve ülkemizde 1990 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Metro Toptancı Market, tüccarlar, esnaflar ve iş insanlarının kendileri ve işyerleri için ihtiyaç duydukları 20 bin çeşit gıda ve 30 bin çeşit gıda dışı ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunuyor. Dört platformda sosyal medya hesabı bulunan Metro Toptancı Market Türkiye, farklı kanallarda eş zamanlı ve paralel bir sosyal medya stratejisi yürütüyor. Markanın Facebook’ta 550 bin, Twitter’da 37 bin, Instagram’da 20 bin takipçisi var ve bu kanallardan aktif bir biçimde içerik paylaşıyor.

Migros: Online satışa ilk başlayan gıda perakendecisi olan Migros, bunun yanı sıra market alışverişi konusunda Türkiye’nin ilk mobil uygulamasını hayata geçiren şirket. 1997’den bu yana hizmet veren Migros Sanal Market’in bazı bölgelerde ciroları yüzde 10’u geçiyor. Şu anda 24 ilde müşterilerin siparişlerini kapıya teslim eden Migros, sektörde click & collect uygulamasını da ilk olarak başlatan markalardan. Kurduğu bütünleşik sistemler sayesinde verileri hızlıca işleyip değerli bilgilere dönüştüren Migros, B2B, jet kasa ve veri ambarı projelerini de geliştirdi. Eye-tracking araştırmasıyla müşterilerin ilgi gösterdiği reyonları belirleyen perakende zincirinin geçen yıl satın aldığı Tazedirekt.com da, kısa süre önce yeniden hizmete başladı.

Mudo: Geçen yılın sonunda gerçekleştirilen IDC Teknoloji Ödülleri’nin ‘Büyük Veri ve Analitiği’ kategorisinde, ‘Mudo Insight’ projesiyle birincilik alan Mudo, 2016’da mağazalardaki yazarkasaları yenileme, müşteri analitiği ve online satış kanallarının geliştirilmesi konusunda yatırım yaptı. Dijitalleşme sürecine 5 milyon TL’lik bir yatırım planlayan şirketin diğer hedeflerinden biri de internet satışlarının ciro içindeki payını artırmaktı. Türkiye çapındaki 117 Mudo mağazasına Toshiba multitouch TCxWave POS donanımı ve Toshiba TCxDisplay multitouch müşteri ekranları kuruldu. Yeni nesil yazar kasalar, mağaza içinde müşterilerin istedikleri bilgi ve içeriklere erişmelerine, kasaya geldiklerinde kendilerine özel indirimlerden faydalanmalarına imkân tanıyor.

OPET: Dijital sistemlerinin yarattığı müşteri memnuniyetiyle fark yaratan akaryakıt perakendecisi OPET, araçlara yanlış yakıt dolumu ve sonrasında yaşanan ekonomik kaybı önleyen Akıllı Dolum Sistemi’nin yanı sıra, hızla benimsenen mobil uygulamasını ve fiziksel kart taşıma zorluğunu ortadan kaldıran dijital çalışmaları hayata geçirdi. OPET, müşterisini ve aracını elektronik ortamda pompa sistemine kaydederek tüm Türkiye’deki istasyonlarından doğru yakıt alınmasını garanti altına alan Akıllı Dolum Sistemi ile IDC CIO Summit 2017’de, Yılın En İyi BT Yönetişim Projesi kategorisi ‘Dijital Müşteri Sistemleri’ alanında 3’üncülük ödülüne layık görüldü. Mixx Awards Türkiye Ödülleri’nde ise ‘Araç Kullanırken Gözünüz Yolda Olsun’ mobil banner çalışmasıyla Altın Mixx kazandı.

Shell: Dijitalleşme Shell & Turcas’ın yakından takip ettiği bir eğilim. ClubSmart kart kullanıcılarına e-posta ve Motorist isimli mobil uygulaması aracılığıyla kişiselleştirilmiş teklifler gönderen Shell, hem internet sitesi hem de uygulaması ile ‘Müşterinin Sesi’ anketi düzenleniyor, geri bildirimleri toplayarak inceliyor. Kısa süre önce yeni özellikler eklenen mobil uygulamayı telefonuna indirenlerin sayısı 500 bini çoktan aşmış durumda. Turkcell işbirliğiyle hayata geçirilen akaryakıt mobil ödeme sistemiyle tüketicilerin mobil telefonlarla, araçlarından inmeden kolayca ödeme yapması sağlanıyor. Tüm bunların yanı sıra, Shell, 2016 yılında Gordon Murray imzası taşıyan Project M adını verdiği akıllı ve tasarruflu yeni konsept otomobilini tanıttı.

Starbucks: 2013 yılında başlattığı 100 BT projesinin önemli bir kısmıyla, perakende satış noktalarındaki üretkenliği ve verimliliği artırmayı hedefleyen Starbucks, bu yaz, dijital iş modeline daha fazla yoğunlaşacağı Dijital Çark Programı’nı açıkladı. Daha fazla kişiselleştirme, çeviklik ve bulut bilişim sistemine yer verecek olan yeni strateji; ödül, ödeme, kişiselleştirme ve sipariş verme olmak üzere dört ana bölümden oluşuyor. Şirket, kişiselleştirme için yapay zekâyı devreye sokmayı planlıyor. Dijital Çark Programı’nı 2019’un sonuna kadar dünya genelindeki mağazalarının yüzde 80’nin uygulamayı planlayan Starbucks, 2016’da Türkiye’de yeni mobil uygulamasını kullanıma sunmuş, müşterilerine Starbucks Card ile yıldız kazanma, QR kod ile hızlı ödeme avantajları sağlamıştı.

TAB Gıda: 1994 yılından beri gıda sektöründe faaliyet gösteren TAB Gıda, müşterilere yeni ürünleri tanıtırken bile dijitali projelerine maksimum entegre eden bir marka. Kurumun çatısı altında bulunan Burger King, Arby’s, Popeyes, Sbarro ve Usta Dönerci markaları başarılarını lezzetin yanı sıra, dijital platformlardaki performanslarına da borçlu. Geçen yıl Burger King, “Düello” reklam kampanyasıyla 11. Felis ödüllerinde Dijital Bölüm-Oyun kategorisinde ve Kristal Elma ödüllerinde Dijital ve Doğrudan Pazarlama kategorilerinde ödüle layık görüldü. Sbarro, web sitesi ile Horizon Interactive Awards’ta Restaurant/Food Industry kategorisinde Silver ödülü kazandı. Tüm markalar müşterilerine “tıkla gelsin” hizmeti sunarken, sosyal medya hesaplarından kullanıcılarıyla sürekli etkileşimde kalıyor.

TAÇ: Zorlu Tekstil’in yılda 10 milyon lira harcadığı Ar-Ge departmanında TAÇ başta olmak üzere, Zorlu Holding çatısı altındaki markalar için inovatif ürünler hayata geçiriliyor. TAÇ’ın teknolojiyle buluşan yenilikler yelpazesinde; ‘serin tutan perde’, ‘kendini temizleyen perde’, ‘QR kodlu nevresim’ ve ‘sinek ve polensavar perde’ gibi sektörde ilk olma özelliği taşıyan ürünler yer alıyor. Türkiye’de Instagram Stories aracılığı ile takipçilerine 11 bölümlük bir oyun oynama imkânı sunan ilk marka da Taç olmuştu. Taç Inova tarafından geliştirilen ve gündüz depoladığı ışığı gece yansıtan Star Wars Glow nevresim takımının iletişimi için, Star Wars Rogue One filminin vizyona girdiği hafta ‘Stories Wars’ oyunu sosyal medya hesaplarında başlamıştı.

TeknoSA: Elektronik perakende sektörünün önemli markalarından TeknoSA, mağazalarının sayısını azaltarak online satışa yöneldikten sonra, geçen yılın son çeyreğinde 10 milyon lira kâr açıkladı. 2017’de dijital dâhil tüm kanallarında yenilenmeye devam eden TeknoSA’nın yatırım hedefini ağırlıklı olarak e-ticaret ve çoklu kanal stratejileri oluşturuyor. Mobil aplikasyonunu ve internet sitesini geliştirmeye yönelen, bütçesinin önemli bir kısmını bu alana ayıran şirket, Dr. Teknolog adını verdiği teknoloji uzmanları arayıcılığıyla teknolojik ürünlerin ömrünü uzatan çözümler sunuyor. TeknoSA bunların yanı sıra, Bağlantılı Mağaza projesiyle ‘müşteriye özel mağaza’ deneyimi yaşatıyor, tüm mağazalarını, 10 binlerce ürün çeşidini ve mağaza çalışanlarını birbirine bağlıyor.

Toyzz Shop: 1985 yılında Sunman Oyuncak adıyla Kadıköy’de küçük bir oyuncakçı ile yola çıkarak bugün Türkiye’de oyuncak denince akla gelen ilk markalardan biri haline gelen Toyzz Shop, oyuncak dünyasının eğlencesini dijital platformlara da başarıyla taşıyor. Online alışverişte geniş imkânlar sunan marka, web sitesini 2005 gibi eski bir tarihte hizmete sokarak ilklerden oldu. Toyzzshop.com adresli sitesini yenileyen perakende firması, burada kullanıcılarına kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sunuyor, çocuklara özel profiller oluşturmayı mümkün kılıyor, ‘Toyzz Shop Anneleri’nin ürün önerilerine ve puanlamalarına sitede yer veriliyor. Toyzz Shop ayrıca üç sosyal medya mecrasında aktif içerik paylaşımı yapıyor.

Watsons: Kozmetik, kişisel bakım ve onları tamamlayan yenilikçi ürün gruplarından 25 bini aşkın ürün çeşidini raflarına taşıyan Watsons Türkiye, 75’ten fazla şehirde 290’ın üzerinde mağaza sayısı ile Türkiye’nin önde gelen güzellik ve bakım ürünleri zincirlerinden biri. A.S. Watson Group’un bir parçası olarak 1841 yılından beri faaliyet gösteren Watsons, Türkiye’de mağazalarının yanı sıra hem mobil uygulaması hem de web sitesi üzerinden alışveriş yapma imkânını müşterilerine sunuyor. Beş ayrı sosyal medya platformunda hesabı bulunan ve bu kanallardan kampanya duyuruları, ürün bilgileri gibi paylaşımlarda bulunan Watsons Türkiye’nin Instagram’da 424 bin, Twitter’da 123 bin, Facebook’ta ise 1 milyondan fazla takipçisi bulunuyor.

Yataş Grup: Temelleri, 41 yıl önce Kayseri’deki bir sünger fabrikasıyla atılan Yataş Grup, bu yıl Hibboux ile online satışa başladı ve internetten satış mağazasını bu yıl içinde açmayı planlıyor. Marka, bu kanalda yapacağı satışların toplam cirosunun yüzde 8’ine çıkmasını bekliyor. Yataş’ın ayrıca, müşterilerine internet üzerinden nasıl bir yatak alması gerektiği konusunda tavsiye verdiği bir sistemi var. Kişilere boyuna, kilolarına, bel ve sırt sorunlarına uygun yatak öneriliyor. 2016 yılını büyümeyle kapatan Yataş Grup, yüksek teknolojiyi ürünlerine uygulayarak müşteri memnuniyetini artırıyor. Visco Therapy yatak ve yastıklar, NASA’nın geliştirdiği uzay teknolojisinden doğan ‘Memory Foam’ teknolojisiyle üretiliyor.

Zara: 1975’te İspanya’da kurulan giyim ve aksesuar markası Zara, dünyanın en büyük hazır giyim perakendecilerinden Inditex’in en büyük şirketi. Inditex, 2016 yılında rotasını online satışlara daha fazla ağırlık verecek şekilde belirlemişti. 88 ülkede mağazaları bulunan Zara; odağını fiziksel mağazalardan elektronik ticarete kaydırdı. Dünya çapında 2 binden fazla mağazası bulunan marka, dünya çapında online satışını 2010 yılında başlattı. Türkiye’de ise online satışa geçen yıl içinde, zara.com.tr adresi üzerinden geçildi. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube ve Pinterest üzerinden de müşterileriyle iletişim halinde olan marka, mobil uygulamasıyla kullanıcılara satış ve ürün takibi olanakları sunarken, fırsatlardan haberdar ediyor.