Mobil Rich Media kullanım verileri

mobilike, reklam ağında bulunan 90’a yakın yayıncısının reklam kullanımını analiz ederek, markaların tercih ettiği ve akıllı telefon kullanıcılarıyla hızla etkileşime giren interaktif mobil reklam modeli Rich Media sonuçlarını açıkladı Türkiye’de ilk kez mobil Rich Media reklam modelini uygulayan mobilike, 2010’dan 2012’nin ikinci çeyreğine kadar gerçekleştirdiği reklam kampanyalarının verilerini açıkladı.  Öncelikli olarak iPhone ve sırayla iPad […]

Uncategorized
DigitalAge, 05.10.2012 - 15:00























mobilike, reklam ağında bulunan 90’a yakın yayıncısının reklam kullanımını analiz ederek, markaların tercih ettiği ve akıllı telefon kullanıcılarıyla hızla etkileşime giren interaktif mobil reklam modeli Rich Media sonuçlarını açıkladı
Türkiye’de ilk kez mobil Rich Media reklam modelini uygulayan mobilike, 2010’dan 2012’nin ikinci çeyreğine kadar gerçekleştirdiği reklam kampanyalarının verilerini açıkladı. 
Öncelikli olarak iPhone ve sırayla iPad ve Android işletim sistemi olan akıllı telefonların teknolojik altyapısı kullanılarak uygulanan Rich Media günümüzde standart mobil banner reklamlarından sonra markalar tarafından en çok tercih edilen mobil reklam modeli. 
Rich Media reklam modeli
Markalar ilk medya olmak, yarışmalara girmek, yüksek geri dönüş elde etmek (CTR), yaratıcı bir reklam uygulaması çıkarmak veya kullanıcıların ilgisini çekmek amacıyla Rich Media reklam modelini tercih ediyorlar.
Akıllı telefon ve tabletlerin ekranını kaplayan, kampanyaya özel olarak tasarlanan, hareketli, interaktif, etkileşimi yüksek, ilgi çekici, animasyon ve ses içeren HTML5 altyapısı ile hazırlanan reklamların etkileşim süresi 10-30 sn arasında değişiyor.
Geleneksel reklamlardan farklı olarak kullanıcıların reklamla etkileşime girmesini sağlayan Rich Media’nın etkileşimi reklam süresince devam ediyor.
Alışılagelmiş banner’lardan daha yüksek bir tıklama (CTR) oranı sağlayan model ile 2012 ikinci çeyreğe kadar reklam ağı içerisinde yayınladığı Rich Media kampanyalarından minimum yüzde 2,36, maksimum yüzde 29 geri dönüşüm oranı elde eden şirketin, 2009’dan bu yana gerçekleştirdiği 100’den fazla Rich Media kampanyasıyla markalara sağladığı ortalama CTR yüzde 6,23.
Reklamlar HTML 5 formatında
Reklam ağında bulunan 80 yayıncısı ve 200’e yakın farklı platformun (akıllı telefon ve tablet uygulamaları, mobil site) reklam alanlarını pazarlayan şirketin, bugüne kadar yayınladığı toplam kampanya hacmine bakıldığında Rich Media reklamlarının 2010’da yüzde 17,7; 2011’de yüzde 20,7 ve 2012 ikinci çeyreğinde yüzde 22,1 payda ile yıldan yıla daha fazla ilgi çekici hale geldiği görülüyor.
Yaratıcılığın sınırının olmadığı reklam modelinde, markanın kampanyasına ait görsellerle reklamlar mobile özel olarak HTML5 formatında hazırlanıyor. Markaya ait ve kampanyaya özel hazırlanan görseller ekranda uçabiliyor, yapboz şeklinde yerleştirilebiliyor, akar bant olarak veya galeri şeklinde uygulanarak birçok farklı şekilde tasarlanabiliyor.
En çok kullanım yapan sektörler
Rich Media kampanyalarında en çok kullanım yapan sektörlerin başında yüzde 39,6 ile telekomünikasyon gelirken, yüzde 21,8 ile otomotiv, yüzde 19,8 oranla finans ve yüzde 7,9 oranla elektronik sektörlerinde yer alan markalar tarafından tercih ediliyor.
Rich Media kampanyası yayınlayan markaların sektörlerine göre ortalama geri dönüşüm (CTR) oranları alındığında ilk 5’te; yüzde 9,6 ile kozmetik sektörü en üst sırada yer alırken, ardından yüzde 7,2 ile alkollü içecek, yüzde 5,8 ile inşaat, yüzde 5,1 ile otomotiv ve yüzde 5,0 ile finans sektörü yer alıyor. 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free