Sanayi 4.0, kentlerin gündeminde konuşuluyor

Tolga Yücel, 18.05.2016 - 14:31

Türkiye’nin hedeflerine erişim zamanı yaklaştıkça, “gelecek” yoğun gündemin içinde kendine biraz daha fazla yer bulmaya çalışıyor. Dijitalleşme, Sanayi 4.0, üç boyutlu yazıcılar, akıllı ekonomiler, akıllı arabalar, akıllı yollar ve akıllı kentler hayatımızda daha fazla yer alıyor

Sanayi 4.0, kentlerin gündeminde konuşuluyor
Nisan ayının başında Eskişehir’de, Eskişehir Ticaret Odası’nın öncülüğünde düzenlenen “Eskişehir Ekonomi Kampı”nın hedefi de geleceği okuyarak, bugüne şekil verecek bir yol haritası hazırlamaktı.

Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin Güler ev sahipliğindeki panel ve çalıştaya; Oxford Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Deniz Ülke Arıboğan, MOBİLSİAD Yönetim Kurulu Başkanı ve Medipol Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kerem Alkin, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, SARAR Grup Yönetim Kurulu Başkanı Başkanı Cemalettin Sarar, Alibaba.com E-Glober Müdürü Orkan Aytulun katıldı. Eskişehir, Türkiye’nin toplam ihracat içinde “yüksek teknoloji ihracatı oranı” en yüksek kenti… Ekonomi Kampı bünyesindeki, çalıştay ve panelde ortaya çıkan tespitler hepimize ışık tutacak cinsten.

Sanayi 4.0 ile birlikte üretimde yaşanacak köklü değişimler masaya yatırıldı

Dünya genelinde ekonominin incelendiği bölümde; ABD’nin kaya gazı gibi enerji kaynaklarında ürettiği yeniliklerle, petrol ve türevlerinin kullanımındaki değişiklikle dünya ticaretinin de değişeceği dikkat çekti. Dijitalleşmenin dönüştürdüğü sanayiler ve ticaret yollarıyla birlikte iş yapış biçimlerinin geleceğin dinamiklerini tamamen değiştireceği, Sanayi 4.0 ile birlikte üretim ekosisteminde yaşanan kökten değişimlerin özellikle insan kaynağı yapısında ve karakterinde yaşanacak büyük değişimlere karşı hazırlıklı olunması uyarısı yapıldı.

Çalıştayda, sanayi sonrası toplumda mülkiyet ve statü anlayışı tamamen değişirken, teknoloji ve internetin girdiği alanların (sağır duvarlar, billboardlar, vb.) yeni birer pazar halini alacağı ifade edildi. Y Kuşağı’nın mülkiyet ve alışveriş alışkanlıklarındaki değişimi en doğru bir şekilde otomotiv sektöründe filo kiralama alanında görüldüğü belirtilirken, araç satışlarında, araç sahipliği oranının yüzde 25 iken, araç kiralama oranının yüzde 75’e ulaştığının ve kullanılmış araç ticaretinin internet ortamında gelişerek büyüyeceğinin altı çizildi.

Ayrıca, küresel yoksullukla mücadeledeki zafiyetin beslediği mülteci ve terör sorununun önümüzdeki dönemde büyük bir risk arz ettiği belirtilirken, dünyadaki post-modern faşizmdeki yükselme ve medeniyetler çatışması riskinin, dünya ticaretinin güvenliği ve huzurunda büyük bir risk arz ettiği ifade edildi.

Televizyon yayıncılığı “ekran yayıncılığı”na mı dönüşecek?

Geçtiğimiz günlerde, FOX Networks Group Dijital Medya Müdürü Candan Devletkuşu ile sohbet etme fırsatım oldu. Kendisi ile konuşurken konu, doğal olarak gelecekle ilgili projelerine geldi.  Bunlar arasında benim en çok ilgimi çeken “HbbTV” oldu.  Bu bir uygulama. Yeni teletekst dönemi gibi düşünebilirsiniz. Şimdilik sadece akıllı televizyonlarda çalışan bir sistem ve her geçen gün erişim sayısı artıyor.

Özetle, internete bağlı Smart TV’si olan kullanıcıların TV izleme alışkanlıklarının izlenebildiği bir sistem. Nereden izliyor, kaç saat izliyor, o anda o programı kaç kişi izliyor? Sonuçlar, Google Analytics verisi olarak çıkıyor. Bu sayede reyting oranlarına ek olarak, kullanıcıların davranışları çok daha ayrıntılı takip edilebiliyor, kişiye özellikler çıkabiliyor ve oyunlar oynatılabiliyor.

Ayrıca, HbbTV ile Smart TV kullanıcıları için web tabanlı uygulamalar da geliştirebiliyorsunuz. Bu uygulama grup içinde ilk olarak ulusal yayın olan FOX’un yayın akışı ile başlangıç yapacak. İlerleyen zamanlarda da yeni uygulamalar eklenecek. Böylece, FOX Networks Group’un 360 derece projelerinde de, kendi kampanyalarını duyurması için yeni ve entegre bir kanal yaratılmış olacak. Anlayacağınız, gelecek çok değişik gelecek. Dünde kalmayın, yarına tutunun… Bugününüzü değiştirmeye şimdiden başlayın.

 

 

 

 

DİĞER YAZILARI
Geleceğin riski göçmenler mi, robotlar mı? 2017-01-11 13:30:58
Bir Brandweek Istanbul’un ardından geleceğin pazarlama köşeleri 2016-12-26 16:01:15
Kamu diplomasisi Web 2.0 2016-11-17 16:26:22
Gelecekte bu soruya hazırlıklı olun: “İnsansı mısın, insan mı?” 2016-10-12 11:28:25
‘Bırakınız yazsınlar, Bırakınız paylaşsınlar’ 2016-09-26 10:42:58
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free