ARAŞTIRMA

DigitalAge | 02.02.2017 - 15:02

Hepsiburada, 2016 online alışveriş tercihlerini açıkladı

hepsiburada alisveris

E-ticaret platformu hepsiburada, sahip olduğu bu büyük müşteri analiz ederek 2016’da Türk tüketicisinin online alışveriş tercihlerini ortaya çıkardı.

7
shares
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

E-ticaret operasyonunu yöneten hepsiburada, Türk halkının 2016 online alışveriş tercihlerini açıkladı. Geçen sene internetten alışverişte teknoloji ürünleri ön plana çıkarken akıllı telefonlar ilk sırada yer aldı. 2016 boyunca internet üzerinden en çok satın alınan ürünlerde bebek bezi ve el halteri (dambıl) gibi ürünlerin ilk 10 içine girmesi dikkat çekti.

Hepsiburada’nın 2016 yılı satışları analizi; Türk halkının 2016’da sağlıklı yaşam için spor trendini eve taşıdığını gösterdi. Erkekler en çok ‘el halteri’ siparişi verirken kadınlar en çok satın aldıkları on ürünün sekizinde pilates ile ilgili ürünleri tercih etti. Ayrıca 2016’da Ebru Şallı’nın pilates dvd’si film kategorisinde en çok satılan ürün oldu.

Dış görünüş ve kişisel bakımda erkekler kadınları solladı

Hepsiburada’nın analiz ettiği veriler içinde ilginç bir sonuç da moda kategorisinden geldi. Daha çok kadınların ilgi gösterdiği moda ürünlerinde 2016’da erkekler kadınlardan daha fazla alışveriş yaptı. Erkekler moda ve kişisel bakım ürünlerinde en çok ‘kol saati’ ve ‘göbek korsesi’ satın alırken kadınlar en çok; ‘saç düzleştirici’, epilasyon cihazları ile göğüs dikleştirici bantlara rağbet gösterdi.

Favori rengimiz “siyah”

Hepsiburada; Türk insanının giyim kuşamda renk tercihlerini de ortaya çıkardı. Buna göre geçen sene kıyafet siparişlerinde en çok siyah renk tercih edilirken, siyahı beyaz, mavi ve kırmızı takip etti.

‘Kürk Mantolu Madonna’yı okuduk

Geçen sene hepsiburada’dan en çok satılan kitap Sabahattin Ali’nin ünlü romanı Kürk Mantolu Madonna olurken, ilk 10 sırada yer alan kitapların 5’inin tarih kitapları olması dikkat çekti. Listenin ikinci sırasında, Yovel Noah Harari’nin ‘Sapiens’ adlı tarih kitabı, üçüncü sırada ise Orhan Pamuk’un ‘Kırmızı Saçlı Kadın’ romanı yer aldı.

Mobilya ürünlerinin satıldığı hepsiburada’nın “Ev-Yaşam” kategorisinde ise erkekler ve kadınların 2016 yılında satın alma tercihleri farklılık gösterdi. Erkekler ağırlıklı olarak dolap, masa, TV ünitesi gibi ana ürünler satın alırken, kadınlar ise ayakkabı kutusu, raf düzenleyici, aksesuar dolabı, askı seti gibi dolap düzenleme ve organize etme ürünlerine ilgi gösterdi.

Facebook
Twitter
Linkedin
+