Gençler hediye olarak yeni teknoloji tercih ediyor

MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Gençlik Araştırmasına göre, 15-24 yaş arasındaki gençlerin büyük bir çoğunluğu İnternette zaman harcarken, hediye olarak en çok tablet bilgisayar istiyor.  Hediye tercihleri yeni teknolojik ürünlerden yana olan gençler,  her gün 2 saate yakın televizyon izliyor, 1 saatten fazla internette ve 1 saat Facebook’da vakit geçiriyor. Araştırmaya katılan gençlere “Hepsi aynı değerde […]

İŞ DÜNYASI
DigitalAge, 16.05.2012 - 15:13

MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Gençlik Araştırmasına göre, 15-24 yaş arasındaki gençlerin büyük bir çoğunluğu İnternette zaman harcarken, hediye olarak en çok tablet bilgisayar istiyor. 

Hediye tercihleri yeni teknolojik ürünlerden yana olan gençler,  her gün 2 saate yakın televizyon izliyor, 1 saatten fazla internette ve 1 saat Facebook’da vakit geçiriyor. Araştırmaya katılan gençlere “Hepsi aynı değerde hediyelerden hangisini tercih edersiniz?” diye sorulduğunda, yüzde 32’lik bir oranla tablet bilgisayar seçeneği ilk sırada yer alıyor. Tablet bilgisayarı yüzde 22 ile yurtdışı turistik gezi, yüzde 14’le eğitim bursu, yüzde 11’le kombine maç bileti, yüzde 8’le istediği bir giysi / aksesuar, yüzde 7 ile yurtiçi turistik gezi ve yüzde 6 ile cep telefonu takip ediyor.

Araştırmaya katılan gençlerin boş zamanlarını değerlendirme biçimleri sorulduğunda ilk üç sırayı “arkadaşlarımla gezmek” (yüzde 93), “internette gezinmek” (yüzde 92) ve “televizyon izlemek” (yüzde 89) yanıtı alınıyor. Arkadaşlarımla vakit geçiririm diyen gençler arasında, haftada 1-2 kez arkadaşlarıyla buluştuğunu söyleyenler ağırlıkta. Konu internete girmek, bilgisayar oyunu oynamak ve televizyon seyretmeye gelince gençlerin yüzde 67’si her gün internete girdiğini, yüzde 73’ü de her gün televizyon izlediğini söylüyor.

Gençler İnternet üzerinden ağırlıklı olarak kredi kartı kullanırken, bakkal alışverişinde yüzde 91’i nakit kullandığını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 26’sının bir adet, yüzde 42ünün iki adet, yüzde 1’inin ise üç adet ve üzerinde kredi kartı var. Bunun yanı sıra genç katılımcıların yüzde 53’ü banka kartı sahibi. Özellikle internette yaptıkları alışverişlerinde kredi kartı ile ödeme alışkanlıkları olan katılımcılar en çok giyim, sosyal aktivite bilet, uçak bileti/tur ve ya seyahat bileti satın alıyor.

İnternete nereden bağlandıkları sorulan gençlerin yüzde 78’i ev bilgisayarı diye cevap veriyor. Gençlerin yüzde 40’ı cep telefonundan da internete girdiğini söylerken, internete en çok cep telefonundan bağlananların oranı yüzde 12’de kalıyor.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free