Skip to main content

Garanti Bankası, bankacılık işlemlerinin konuşularak yapılabildiği ve Türkiye’de bir ilk olan Mobil İşlem Asistanı’nı (MİA) geliştirdi

Garanti’nin Mobil İşlem Asistanı (MİA) servisi, yapılmak istenen işlemi dinliyor, gerçekleştiriyor ve gerektiğinde kullanıcının aradığı adımı kolayca karşısına çıkarıyor. MİA ile görüşmeye başlamak için, Cep Şubesi’nin içindeyken ekranı aşağı doğru çekmek ve yapılmak istenen işlemi sözle belirtmek yeterli oluyor.

MİA sunduğu özel tasarlanmış deneyimle, para transferinden döviz alış satışına, en yakın ATM’yi bulmaktan piyasa bilgilerine, kredi kartı borcundan, kira ödemelerine kadar Cep Şubesi’nden yapılan işlemleri sesle gerçekleştirmeyi sağlıyor. Cep Şubesi’nin içinde taleplerin sesle belirtilmesi bankacılık işlemlerinin otomobil kullanmak, spor yapmak, yemek pişirmek gibi durumlarda elleri kullanmaya gerek kalmadan yapılmasını sağlıyor. Ayrıca doğal konuşma algılama yapısıyla adeta bir müşteri temsilcisiyle işlem gerçekleştirir gibi en karmaşık sorulara bile hızlıca cevap verebiliyor.

garanti-bankasi-1Konuyla ilgili bilgi veren Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, “Ses teknolojilerindeki son inovasyonu yansıtan MİA, işlemlerin Cep Şubesi içinde, sesli asistan ile çok daha hızlı ve kolay yapılmasını mümkün kılıyor. Mobil İşlem Asistanı’nı bu hafta devreye aldık ve ilk iki günde 100binden fazla müşterimiz uygulamayı hemen kullandı; bu uygulamayı müşterilerimizle buluşturmaktan gururluyuz.” dedi.