ABD’li Swyft Media araştırmasına göre; ülke insanlarının yüzde 74’ü online iletişimde düzenli olarak emoji ve sticker’ları kullanıyorlar. Aynı araştırmaya göre günde yaklaşık 96 emoji veya sticker gönderiliyor. Buna ek olarak, her gün tüm dünya üzerinde toplamda 6 milyar emoji veya sticker online mesajlaşmada kullanılıyor. Sosyal medya kullanıcılarının gözdesi Instagram’da emoji’ler ifadenin evrensel dili haline geliyor.
Instagram raporlarına göre, sitedeki yorumların yüzde 50’si bir veya iki emoji içeriyor. Tüm bu rakamlar gösteriyor ki emojiler yeni neslin ortak dili olmaya başlamış durumda ve bu yeni nesil iletişim ile pek yakında “yazı”yı ikinci plana atacak gibi.
Peki, emoji’ler, neden markaların da dili haline dönüşmesin? Aslında bu trend dünyada çoktan markalar dünyasını ele geçirmiş durumda. Birçok marka iletişimde emoji’leri yoğunlukla kullandığı sadece emoji’ler üzerine kurgulanmış kampanyalar var. “Pop kültürü pazarlaması”, “dilin evrimi” ya da “yazı sonrası çağ” adına ne derseniz deyin emoji’ler bir süredir hayatımızda ve giderek iletişimimizin kalbine yerleşecek gibi duruyorlar. Biz de bu yeni trendden yola çıkarak Ağustos sayımızın kapağına “dijital çağın ortak dili: emoji’ler”i taşıyoruz ve hem markalar hem kişiler için emoji’lerin hayatımızda giderek önem kazanan yerini sorguluyoruz.
Araştırma: Türk insanı hangi emojileri kullanıyor?
Türkiye’nin ilk ve en büyük ağızdan ağıza pazarlama ajansı ve araştırma firması FikriMühim, dijital iletişimde her geçen gün hızla büyüyen “emoji kullanımını ve kullanım şeklini” araştırdı.
Yapılan geniş çaplı araştırmaya 79 ilden, dijital iletişimlerinde emoji kullanan 7 bin 252 kişi dahil edildi. Araştırma 10 – 14 Temmuz 2015 tarihleri arasında online ortamda yürütüldü. Araştırmanın tamamına Digital Age Ağustos 2015 sayısı kapak dosyamızda ulaşabilirsiniz.
Dergide bu ay neler var?
Digital Age’de bu ay sektör için sezounun başlayacağı Eylül öncesinde yazın boğucu sıcaklarından ve gündemin üzücü haberlerinden bir an olsun uzaklaştıracak ilgi çekici konular var. Tatildeki dijital ajansların yeni dönem hazırlıkları, sektörü için hem yarış hem paylaşım olan hackhaton trendi, beacon teknolojisinin yaratıcı uygulama alanları ve iş dünyasının yeni trendi nam-ı diğer dijital müdürler “CDO”’lar. Markaların ve ajansların dijitalde çağda bıraktıkları izleri infografiklerle paylaştıkları “İnfografik 2015” ve her yıl e-ticaret pazarının gündemini belirleyen “E-ticaret 50” bu ay Digital Age ile birlikte.
Yorumlar