‘Digital Bosphorus’ oturumunda öne çıkanlar

Yaratıcılık, dijital medya, bilim ve kültürün iş dünyası ve sosyal liderleri ile buluştuğu DLD (digital-life-design) konferansının bugünkü ‘Dijital boğaz’ isimli oturumunda Alemşah Öztürk (41! 29?) Cenk Bayrakdar (Turkcell), Sina Afra (Markafoni), Sidar Şahin (Peak Games) ve Nevzat Aydın (Yemeksepeti) Türkiye’deki e.ticaret ortamını ve girişimciliği değerlendirdi. TechCrunch sitesinin yazarı Robin Wauters’in moderatörlüğünü yaptığı oturumda Türkiye e.ticaret […]

Uncategorized
DigitalAge, 24.01.2012 - 16:25

Yaratıcılık, dijital medya, bilim ve kültürün iş dünyası ve sosyal liderleri ile buluştuğu DLD (digital-life-design) konferansının bugünkü ‘Dijital boğaz’ isimli oturumunda Alemşah Öztürk (41! 29?) Cenk Bayrakdar (Turkcell), Sina Afra (Markafoni), Sidar Şahin (Peak Games) ve Nevzat Aydın (Yemeksepeti) Türkiye’deki e.ticaret ortamını ve girişimciliği değerlendirdi.

TechCrunch sitesinin yazarı Robin Wauters’in moderatörlüğünü yaptığı oturumda Türkiye e.ticaret pazarı ve internet kullanım alışkanlıkları ile ilgili önemli bilgilere de yer verildi.

Sunum esnasında gösterilen grafiklerde, Türkiyede 35 milyon internet kullanıcısı olduğunu ve nüfusun yüzde 70’inin 34 yaşından genç olduğu belirtildi. Türkiye de 9 milyon online alışveriş yapan kullanıcının yanı sıra, 2011 yılında dünyanın ikinci en hızlı büyüyen e.ticaret sektörü olarak öne çıktığı ifade edildi.

Yemeksepeti.com’un CEO’su Nevzat Aydın, “Yıllar önce çevirmeli bağlanan kullanıcılarımıza siparişlerini verdikten hemen sonra internetten çıkmaları gerektiğini söylerdik ki, ihtiyacımız olduğunda onları telefondan arayabilelim” diyerek, Türkiye’deki e.ticaret sektörünün ne kadar hızlı geliştiğini vurguladı. Rusya ve Birleşik Arap Emirliklerinde de var olan Yemeksepeti.com’un yakında 4 ülkede daha hizmete gireceğini bildiren Aydın, “Türk mentalitesini Avrupa mentalitesi ile kıyaslandığında, Türk insanı yeni olan her ürünü denemek istiyor “ dedi.

Çok sayıda ödül alan başarılı dijital ajans 41?29!’un sahibi Alemsah Öztürk ise neden hala Türkiye’de iş yapmaya devam ettiği sorulunca şöyle açıkladı: “Hala Türkiye’deyiz çünkü çok hızlı büyüyen bir pazarlama sektörüne sahip. Türkiye’deki her ev Facebook’a bağlı da diyebiliriz- o yüzden bir sürü marka yatırım yapmak istiyor. Hala yapılabilinecek çok fazla şey var ve her şey yeni başladığı için çok umut veriyor. Kullanıcılar da çok heyecanlılar, her şeyi denemek istiyorlar.” Bunun yanı sıra sosyal medya kullanımı açısından Türiye’nin dünya ile aynı düzeyde olduğunu belirten Alemşah Öztürk, mobil ve bankacılık sektörlerinde ise Türkiye’nin dünyanın bile önünde olduğunu düşündüğünü belirtti.

Turkcell adına konuşan Cenk Bayrakdar ise satın alınan her 3 telefondan birinin akıllı telefon olduğunu belirterek iPhone’un popüler olmasına rağmen Blackberry’nin de gençlik arasında havalı ve yaygın olduğunu bildirdi. “Yine de bizim asıl odaklandığımız platform Android” dedi. Bunun yanı sıra Türkiye’deki altyapının geç başlamasına rağmen daha sonradan en iyi teknolojiye sahip olduğunu ve “küçük startup şirketlerinin yaratıcılığı da bu büyük şirketlerin altyapıya sağladıkları yatırım ile tetikleniyor” diye sözlerine ekleme yaptı.

Markafoni CEO’su Sina Afra ise startuplarla ilgili olarak Türkiye’nin “dijital Darwinizmin yeri” olduğunu söyledi. Afra,  “Bence rekabetin oldukça yüksek olduğu bir yer (Türkiye). Groupon 2010 yılında geldi ve bundan hemen sonra 200 Groupon klonu oluştu. Böylelikle herkes bir şeyler deniyor ve işe yaramıyorsa durup başka bir şey deniyorlar. Bu da Türkiye için çok özel bir durum” dedi.

Peak Games’in ortak kurucu ve CEO’su Sidar Şahin ise Türk insanının kültüründe girişimcilik olduğunu iddia ederek “Biz haftanın en az 6 gün çalışıyoruz ve yabancılar bu duruma şaşırıyorlar“ diye açıklama yaptı.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free