REKLAM & PAZARLAMA

DigitalAge | 19.04.2018 - 17:19

Biz zaten ünlüydük ama sosyal medya bizi daha ünlü yaptı

Sosyal medyanın sevilen çiftlerinden Pelin Akil ve Anıl Altan bu ayki Digitalk sohbetimiz için bir araya geldik.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Sosyal medyanın sevilen çiftlerinden Pelin Akil ve Anıl Altan ile hem dijital hem geleneksel mecralarda işler yapan oyuncu çift ile influencer pazarlama ve sosyal medya üzerine konuştuk.

Dijital dünya sizin için ne ifade ediyor? Sosyal ağlar bir yana, hayatınızı ve işinizi dijitalle entegre ettiğinizi söyleyebilir misiniz?

Dijital artık hayatın vazgeçilmezi. Sosyal medya perspektifinden baktığımızda ise mesela biz normalde oyuncuyuz, ama bizi çift olarak sosyal medya daha ünlü hale getirdi. Bundan da şikâyetçi değiliz. Sosyal medya dışında hayatımızda ve işimizde dijital büyük yer kaplamaya devam ediyor. En basitinden, evimizdeki güvenlik sistemi telefonumuza mesaj gönderiyor. İş anlamında konuşursak, dizilerdeki seslendirme ya da oyunculuklar için katıldığımız seçmeleri cep telefonumuzla çekip gönderiyoruz artık. Biz gezmeyi çok seven bir çiftiz, bu anlamda teknolojiden çok faydalanıyoruz.

Mobil uygulamalarla aranız nasıl? En çok kullandığınız 3 mobil uygulama hangisi?

Her akıllı telefon kullanıcısı gibi biz de mobil uygulamalar kullanıyoruz. Fotoğraflarımızı düzenlemek için Mextures bizim en çok kullandığımız uygulamalardan biri. Bunun dışında, daha önce de bahsettiğim gibi, İstanbul’da yaşıyoruz, ulaşım için Bitaksi, trafik durumu ve yol bilgisi için Google Maps her gün kullandığımız uygulamalar.

Sosyal ağlar hayatımızın bir parçası. Sizler için ise çok daha fazlası. Uzaktan görünen tablo bu en azından. Sizin için sosyal medya aslında ne ifade ediyor peki?

Sosyal medya bizim için sevenlerimize en yakın olduğumuz, onlara en doğal hallerimizi yansıttığımız bir platform. İşlerimiz dışında da sevenlerimizle sosyal medya ile iletişim kuruyoruz. Bizim ekran dışındaki hayatımızı da görebildikleri için ve hatta artık canlı yayınlarla karşılıklı iletişime de geçebildiğimiz için, aileden biri gibi olduk takipçilerimiz için.

Hem geleneksel hem de dijital dünyada iş yapan isimler olarak influencer ekosisteminin geldiği nokta hakkında ne düşünüyorsunuz?

Influencer odaklı işler, her geçen gün “Bir post atıp ‘dijitaldeki kampanyamızı duyurur musunuz’dan, kampanyanın odağında olur musunuz’a,” doğru kaymaya başladı. Bu noktada, daha doğru işlerin yapılmaya ve daha kaliteli içeriklerin oluşmaya başladığını düşünüyoruz. Burada, markanın beklentilerinin doğru ifade edilmesi, ajans – influencer arası ilişkilerin doğru yönlendirilmesi gibi faktörler, kaliteli işin kilit noktalarından.

Geleneksel platformlarda mı yoksa dijitalde mi iş yapmak daha zor? Artılarıyla eksileriyle bu iki alanı mukayese eder misiniz?

Bizim oyuncu olmamız sebebiyle, işi ikiye ayırmak lazım. Ama bu ayrımı geleneksel ve dijital olarak değil, oyunculuk ve diğer işler gibi ayırmak daha doğru olur. Çünkü bizim asıl işimiz televizyon projelerinde oyuncu olarak yer almak. Bunun yanı sıra, reklam filmlerinde ve sosyal medyada influencer kampanyalarında da yer alıyoruz. Açıkçası, hepsine iş olarak bakıp, profesyonel yaklaşmak ve bu anlamda keyif alarak yapmak en önemlisi. İşten keyif aldığında bir işin zor olması çok mümkün değil.

İlişkinizin başlaması daha doğrusu bir araya gelmenizde de sosyal ağların katkısı var. Ancak herkes sizin kadar şanslı değil. Bu bağlamda sosyal ağlar ve ilişkileri konusunda sizin bakışınız nedir?

Biz sosyal medya dışında da birbirimizi tanıyor ve görüşüyorduk. Ama sosyal medya sayesinde birbirimize ne kadar benzediğimizi, aynı deliliğe ve enerjiye sahip olduğumuzu fark ettik. Bu da daha çabuk anlaşıp kaynaşmamızı sağladı. Birbirini çok iyi tanımadan sadece sosyal medyada tanışıp sonra gerçek hayatta bir ilişki denemek sürdürülebilir ve sağlıklı gelmiyor.