Araştırma: Kadın yönetici itibar getiriyor

Dünyanın önde gelen küresel iletişim ve etkileşim şirketi Weber Shandwick’in araştırmasına göre kadın liderlerin görev aldığı şirketlerin itibarı daha yüksek. Araştırma sonuçlarını haberin devamında görebilirsiniz… 

ARAŞTIRMA
DigitalAge, 08.03.2016 - 09:22

Weber Shandwick’in bugün yayınlanan araştırma sonuçlarına göre, sektörünün en itibarlı şirketleri kadın lider sayısı olarak önde. Fortune Global 500 şirketlerindeki üst düzey kadın yöneticilerin oranının ölçüldüğü araştırmaya, 36 ülkeyi temsil eden 8 bin 600’ün üzerinde yönetici dahil edildi.

Dünyanın toplumsal cinsiyet konusunda lider şirketleri

  • Dünya çapında birçok şirketin lider sınıfı cinsiyet eşitliğine odaklı olmamasına rağmen bazı şirketler belli pazarlardaki diğer şirketlere göre daha önde.
  • Türkiye üst düzey yönetimde kadına yer verme oranında yüzde 26 ile dünya lideri olan İsveç’in (%27) hemen ardında yer alıyor.
  • Üst düzey yönetimde kadınların yer aldığı sektörlerin başında yüzde 33 ile satış ve pazarlama geliyor İkinci sırada giyim perakendeciliği (%29), üçüncü sırada ise kişisel tüketim ( %27) sektörleri yer alıyor.
  • Fortune Global 500 şirketlerinin sadece 13’ünün CEO’su kadın.
  • Üst düzey yönetiminde kadınların yer almadığı 5 sektör ise Gıda Toptancılığı, Toptancılık, Taşımacılık, Dönemsel İş ve Tekstil.

Kadın İstihdamı şirket itibarı ve kazancını olumlu yönde etkiliyor

Dünyanın en çok gelir yaratan şirketleri arasında yapılan itibar analizleri şirket itibarının artışı ile kıdemli kadın yönetici sayısı arasında bir korelasyon olduğunu gösteriyor.

Fortune Dergisi’nin “Dünyanın En Beğenilen Şirketleri” listesini rehber olarak kullanan Weber Shandwick, bu şirketlerin aynı sektörde faaliyet gösteren rakip şirketlere göre iki kat daha fazla kıdemli kadın yöneticiye sahip olduğunu ya da diğer bir deyişle rakip şirketlerin daha az itibar sahibi olduğunu ortaya koyuyor.

 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free