Skip to main content

2017 yılı Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı.

IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display (görüntülü) reklam yatırımları 2017’de yüzde 16 büyüyerek 1.228 milyon TL oldu. Display (görüntülü) reklamlar kategorisinde en büyük payı 879,7 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 50’lik büyümeyle 269,5 milyon TL olarak gerçekleşirken, Native (doğal reklam) 78,6 milyon TL’ye ulaştı.

Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 815 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 103 milyon TL’ye çıktı. E-posta, küçülmeyi sürdürdü ve 5,2 milyon TL oldu. Buna karşılık Oyun İçi reklamlar 13 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.

2.163 milyon TL’lik toplam dijital reklam yatırımlarının 1.093 milyon TL’si display (görüntülü reklam), arama motoru, ilan sayfaları, e-posta ve oyun içi reklam dahil olmak üzere mobil platformlarda gerçekleşti. 340 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının yüzde 76’sı mobil cihazlarda yer aldı. 2017’de programatik satın almanın artışı sürdü ve büyüklüğü 1.411 milyon TL’ye çıktı.

2016 2017 Değişim
Dijital Reklam Yatırım Toplamı 1.872,42 2.162,56 15,50%
Display Reklam Yatırımları 1.059,14 1.227,76 15,92%
Gösterim ya da tıklama bazlı 821,37 879,66 7,10%
Video reklam yatırımları 179,80 269,50 49,89%
Native 57,97 78,59 35,59%
Arama Motoru Reklam Yatırımları 706,62 814,49 15,27%
Ücretli sıralama yatırımları 706,62 814,49 15,27%
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 91,06 102,51 12,57%
Diğerleri 15,60 17,80 14,08%
E-posta 5,64 5,13 -9,10%
In-gameadvertising 9,96 12,67 27,21%

*Yaratıcı işler, mevcut müşterilere yapılan CRM çalışmaları, SEO yatırımları dahil değildir.

Sosyal Medya Reklam Yatırımları 262,43 340,29 29,67%
Sosyal medya reklam yatırımları 262,43 340,29 29,67%
Mobil 601,02 1.093,16 81,89%
Programatik 993,79 1.410,58 41,94%

**Sosyal Medya, Mobil ve Programatik,Format Bazlı Dijital Reklam Yatırımları içinde yer aldığından ayrıca toplama eklenmemelidir.