2014’te sosyal medya pazarlaması nasıl değişecek?

2014’te sosyal medya pazarlamasının yön değiştireceğine ilişkin beklentiler dokuz maddede toplandı.

SOSYAL AĞLAR
DigitalAge, 28.01.2014 - 15:37

Facebook’un gençler arasındaki kullanımının düşüşü ve Twitter’ın halka açılmasından sonra sosyal medya platformlarında değişim yaşandığı bir gerçek.

Ancak sosyal medya hakkında bilinen bir gerçek de önemli birkaç trendin devam ettiği ve pazarlamacıların takipte olması gerektiği.

Konuyla ilgili Mashable, dokuz başarılı girişimcinin görüşünü aldı. Yeni yıla ilişkin tahminlerini temel alarak; girişimciler, önümüzdeki 6 ay içinde sosyal medya pazarlama stratejilerini nasıl planladıklarını paylaştı.

1. Grafik yazılımı yükselişe geçecek

Kissmetrics verilerine göre; Facebook’ta yapılan fotoğraflı paylaşımlar, düz metinlere göre; yüzde 53 oranında daha fazla beğeni, yüzde 104 daha fazla yorum ve yüzde 84 daha fazla tık alıyor.

Pinterest ve Tumblr kullanımının artışıyla görsel formda içerik üretimi önem kazanacak. Bu görseller, infografik, görsel üzerine yazılar veya alıntılar olabilir.

Bu yıl, yazılı içeriğe görsel bir form kazandırmak adına daha çok grafik yazılımı kullanacağız. Böylelikle sosyal medyada daha çok paylaşılır durumda olacak.

Laura Pepper Wu, 30 Day Books

2. Sosyal platform satışlar için kullanılmayacak

İnsanlar satın almayı seviyor, ancak ikinci plana atılmaktan nefret ediyor. Şirketler, sosyal medyayı odağına almış kurulan engagement üzerinde elde edilen başarıyı kutluyor. Müşteriler ve muhtemel alıcılar, eğlence, indirim, yardım ve engagement sunan şirketleri arayacak.

Charles Gaudet, Predictable Profits

3. Otomasyonda büyük bir patlama yaşanacak

Günümüzde sosyal medya pazarlamacılarının üzerinde oldukça büyük bir yük bulunuyor. Marka sözcüsü olacakları şirketin güncel promosyonları veya pazarlama kampanyaları, sosyal medyayı ölçümledikleri araçlardan onlar sorumlu oluyor. Bu seçenekler daha genişleyebilir.

2014 yılında çok sayıda taktiklerin otomasyonlarını (zamanlama, platform, yapı, vb) göreceğiz. Sosyal medya pazarlamacılar, içerik ve sosyal etkileşime odaklanabilir. Otonom şu anda benimsenmiş durumda ve 2014 yılında daha fazla teknoloji online’da yer almaya başladıkça patlama yaşayacak.

Brennan White, Watchtower

4. LinkedIn en önemli yayıncı olacak

Bill Gates, Richard Branson gibi 100 milyondan fazla okuryazarı bulunduran bir yayıncıyı hayal edin. İşte LinkedIn, bu yıl iş dünyasından haberleri alabileceğiniz öncelikli bir adres olacak. Orijinal içerik hazırlayın, gruplarda kişilerle bağlantı içinde olun ve profilinizi güncelleyin.

Trevor Sumner, LocalVox

5. İyi içeriğe verilen önem git gide büyüyecek

Basit mesaj ve basit sorular artık yeterli olmayacak. Müşterilerinizle daha derin bir bağlantı oluşturmak için şirketin daha anlamlı bir içerikle engage oluşturması gerekecek. Kısa videolar, infografikler, kaliteli imgeler ve oylamalar her zaman daha anlamlı bir engage kurmak için kulanılan yollar arasında yer alıyor. Şirketlerin oluşturdukları içeriğe bakarak, ‘bu gerçekten paylaşılabilir mi?’ sorusunu sormaları gerekiyor. Bunu oldukça iyi ve yerinde uygulayan bir şirkete örnek olarak Wal-Mart verilebilir. Paylaştıkları içerik, rakiplerine kıyasla akıllıca ve yüksek oranda engage kurulan türden. Ayrıca şirketlerin istedikleri takipçilerdense sahip olduğu takipçilerine odaklanması yerinde olur. Eğer mesajınız her zaman birilerine ulaşmaya çalışıyorsa, sizinle bağlantı kurmayı tercih eden takipçilerinizi sıkan bir tutuma da girebilirsiniz.

Andrew Howlett, Rain

6. Sosyal medyanın dikkat çekmesi gerekiyor

Sosyal medya olgunlaşma dönemine girdi. Bu yüzden ön plana çıkması git gide daha güçleşecek. Sosyal medyada büyük olanı kazanmak istiyorsanız, farklı bir açıdan düşünmeniz, içeriğinizin ön plana çıkarmak için yollar bulmanız gerekiyor.

Wade Foster, Zapier

7. Sosyal medya kampanyaları için ödeme yapılmalı

En etkili sosyal medya kampanyalarına bu yıl ödeme yapılacağını düşünüyorum. Burada rekabette fark yaratmada önemli olan Facebook ve Twitter’ın ücretli araçlarını öğrenmek. Örneğin, Facebook’un gelişmiş hedef kitle aracını kullanıyor musunuz? Bu araç, eposta veritabanını yüklemenize ve hedef kitlenize doğrudan belirli yanıt mesajlarını göndermenize imkân tanıyor.

Facebook’un sunduğu bu yeni araçlar, 2014 yılında daha önemli bir konuma ulaşacak. Benzer şekilde Twitter artık halka açıldı ve ödemeli reklam için agresif bir tutum içinde. Eğer markanızın Twitter’da başarıya ulaşmasını istiyorsanız, ödeme yapmaya hazır olun.

Kristopher Jones, ReferLocal.com

8. İnteraktif içerik, sabit içeriğe meydan okuyacak

Sabit bir içerik oluşturmak oldukça kolay. 2014’te insanların engage kurabileceği içeriğin üzerinde durulacak. İçeriğin daha interaktif bir hal alacağını (yazılıma benzer) bekliyoruz. 2013 yılı ‘Top 10’ listelerinin yılıydı. 2014’te ve sonraki yıllarda kullanıcıları yine aynı bağlamda engage oluşturması için yayıncıların içeriklerini daha engage edilebilir hale getirmesi gerekiyor. Bunu yapmanın bir yolu da içeriği interaktif hale getirmek.

Chuck Cohn, Varsity Tutors

9. Google+ sosyal ekrana uyum sağlayacak

Google, kendi ürünleriyle platformlarda uyum sağlamaya devam ediyor. Bu durum da sosyal medya platformlarında git gide daha önemli bir hale geliyor. Google+’ı kullanmanın artısı fazla. Markanızı kullanma ve ürünlerinize ilgisi olan müşterilerinizi belirlemenize imkân tanıyan etkili bir platform sunuyor. Ayrıca markanızı, benzer düşünen kullanıcılarla birlikte daha sosyal bir hale getiriyor. Böylelikle eski ve yeni ürünleriyle ilgili geri bildirim almanın harika bir yolu oluyor.

Nicolas Gremion, Free eBooks.net

Fotoğraf: iStockPhoto 

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free