UYGULAMA & YAZILIM

H.Kerem Fındık | 02.05.2017 - 09:00

Yılın ilk çeyreğinde 25 milyar uygulama indirdik, 15 milyar dolar ödedik

Mobil uygulama ekonomisi büyüyor, gelişmekte olan pazarlar öne çıkıyor. Ayrıntılar haberimizde...

5
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Mobil uygulama analitiği firması App Annie, bu yılın ilk çeyreğine ait mobil uygulama indirme ve gelir verilerini açıkladı. App Annie’nin paylaştığı rakamlara göre, bu yılın ilk çeyreğinde yaklaşık 25 milyara yakın mobil uygulama indirildi. Bu rakam yıllık yüzde 15’lik büyümeyi işaret ediyor. Uygulama indirmeyle ilgili dikkat çeken nokta, yeni indirmelerin egemen olduğu bir durum. Yani, uygulamanın kaldırılıp yeniden kurulmasından değil ilk defa indirilmesinden bahsediliyor.

App Annie’nin çalışmasında yer alan diğer bir rakam da, uygulama mağazalarından elde edilen gelirlere ilişkin. Buna göre, bu yılın ilk üç ayında Google Play ve App Store’dan indirilen uygulamalardan elde edilen gelir, 15 milyar dolara ulaştı. Bu rakam bir yıl öncesiyle karşılaştırıldığında yüzde 45 artış anlamına geliyor. App Annie’nin analizi bu yükselişe gerekçe olarak mobil tüketimdeki, mobil ödemelerdeki kolaylık ve uygulamaların sunduğu rahatlığı öne çıkarıyor.

App Store ve Google Play’de artış sürüyor

App Annie’nin raporunda bölgelere göre büyüme yüzdelerine de yer veriliyor ve Google Play, geçen yılın aynı dönemine indirilen uygulamalarda yüzde 20 artış kaydettiği belirtiliyor. Bu artıştaki aslan payı ise Hindistan ve Endonezya gibi gelişmekte olan pazarlardan geliyor. Çalışma ayrıca Hindistan’daki akıllı telefon penetrasyon oranının yüzde 30’un altında olduğunu bulguluyor. Diğer bir nokta da harcamaların artış trendine ilişkin ve Google Play’de 2017’in ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40 daha fazla para harcandı. App Store’da ise şu tablo karşımıza çıkıyor: 2017’nin ilk üç ayında tüketici harcamalarında geçen yılın ilk ayına mukayeseyle yüzde 45’lik artış söz konusu. App Store’un en büyük pazarıysa Çin olarak dikkat çekiyor.

(Kaynak: App Annie)