Twitter, markalar için veriyi görselleştiren aracını sundu

Twitter’da en çok tweet’in atıldığı konular için veri görselleştirmeye yarayan aracı oluşturdu

SOSYAL AĞLAR
DigitalAge, 14.08.2014 - 17:16

Twitter, İngiltere’de markalar ve reklamverenlere yönelik veri görselleştirme aracı (data visualization tool) oluşturdu. Tanıtılan yeni araç, insanların belirli konular hakkında günlük olarak nerede ve ne zaman konuşuyor olduğunu gösteriyor.

Örneğin, İngiltere’de çay ve kahve içenler arasında devam eden savaşı takip etmek isteyebilirsiniz. Ya da ülke içinde kaç kişinin trafik hakkında şikâyetçi olduğunu görüntüleyebilirsiniz.

Kullanımı oldukça pratik olan araçta başlangıç olarak; seçebileceğiniz 80’in üzerinde konu bulunuyor. Veriyi görselleştiren bu aracı kullanmak için sol taraftaki menü çubuğunda yer alan konularınızı seçin. Ardından ekranın alt tarafında yer alan kaydırıcıyı (slider) hareket ettirin. Böylelikle bir hafta içinde farklı zamanlarda paylaşılan tweet’leri ve tweet’lerin atıldığı konumları görebilirsiniz.

Twitter’ın reklamverenler için sunduğu aracın ekran görüntüsünü yakından görmek için fotoğrafın üzerine tıklamanız yeterli.

TwitterTrendleri

Paylaşılan haritada Cumartesi akşamında cips (chips), pizza ve burger hakkında atılan tweet’lerin popüler olduğunu görebilirsiniz.

Twitter’ın bir sözcüsü, sunulan yeni aracın dünya çapında ulaşılabilir olduğunu ve yayımlanan verinin yalnızca İngiltere’den alındığını onayladı.

Kaynak: The Next Web

Fotoğraf: The Next Web

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free