Skip to main content

Türk Telekom çeşitli tarihlerde kullanıma sunduğu hizmetleri sonlandırdı.

Türk Telekom daha önce sunduğu yedi hizmetini sonlandırdığını açıkladı. Türk Telekom’un sonlandırdığı hizmetler şöyle: TT Belbil Hizmeti, Masal Hizmeti, Veri Merkezi FTP Barındırma Hizmeti, ETRN Hizmeti, Türk Telekom Uzaktan VPN Hizmeti, Görüntülü Telefon (Videofon) Hizmeti ve Tele Toplantı Salonu Hizmeti.

Türk Telekom’un bu yedi hizmetini sonlandırmasına ilişkin karar, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) internet sitesinde yayımlandı. BTK’nın sitesinde 24 Kasım’da paylaşılan açıklamada, hizmetlerin ne zaman sonlandırılacağına yönelik bilgi verilmiyor.

Bu yedi hizmetin ne olduğuna kısaca bakalım: TT Belbil kapsamında belediyelere, Türk Telekom Veri Merkezi’nde bulunan sunucular üzerinden lisans ücreti gerekmeksizin barındırma hizmeti veriliyor ve verilerini güvenle saklanması sağlanıyor. TT Belbil 2011’den bu yana kullanımdaydı.

Masal Hizmeti ise daha Türk Telekom’un uzun yıllar boyunca 166’yı çevirerek sunduğu bir hizmetti. Çocuklar daha sonra Türk Telekom Masal Servisi’nde bulunan 100’ü aşkın masalı, servisin yeni numarası 0800 314 11 66’yı arayarak ücretsiz dinledi.

Veri Merkezi Barındırma Hizmeti, kullanıcıların özellikle büyük boyutlu dosyalarını iletirken kullanabilecekleri, FTP ile erişilebilen bir alan oluşturma hizmeti. Türk Telekom Veri Merkezi’ndeki FTP sunucularından ihtiyaca uygun büyüklükte disk alanı alınıp, bu alanda dosyalar saklanabiliyor. İstenirse, kişilerin FTP ile bu dosyalara erişmeleri sağlanabiliyor.

ETRN Hizmeti, kuruma ait e-posta sunucusu internetten ulaşamıyorken kurum adına e-postaları kabul etme ve kurumun e-posta sunucusu yeniden ulaşılabilir olduğunda e-postaları sunucuya iletebilme özelliğini içeriyor.

TTVPN ile Türkiye’nin her yerindeki ofisler arasında kuruma özel sanal bir ağ (VPN) kurulabiliyor ve bu kapalı ağ üzerinden hızlı ve kesintisiz iletişim sağlanabiliyor. Türk Telekom bu servisi 2009’dan bu yana sunuyor.

TT Videofon, ev ve işyeri telefonları gibi sabit telefonlardan, karşılıklı olarak sesli ve görüntülü haberleşebiliyor. Türk Telekom Videofon’u Mayıs 2008’de piyasaya sürmüştü.

Türk Telekom Tele Toplantı Salonu Hizmeti, Cisco’nun TelePresence teknolojisini kullanıyor. Bu serviste gerçek boyutlarda ve yüksek çözünürlüklü, yönetilebilir ses ve görüntü iletişimi sağlanıyor.