Skip to main content

11. Sosyal medyada başarıyı yakalayanlar paylaşımlarında sayıdan çok içeriğin kalitesine önem veriyor Content marketing tanımıyla birlikte oldukça önem kazanan içeriğin aslında çoğu zaman her şey demek olduğu görülüyor. 12. Bir…






























11. Sosyal medyada başarıyı yakalayanlar paylaşımlarında sayıdan çok içeriğin kalitesine önem veriyor
Content marketing tanımıyla birlikte oldukça önem kazanan içeriğin aslında çoğu zaman her şey demek olduğu görülüyor.
12. Bir mesajın tüm sosyal ağlara uymadığının bilincindeler
Bu ifade biraz da otomatikleşmenin karşısında duruyor. Paylaştığınız bir mesajı tüm sosyal platformlarda aynı şekilde paylaşırsanız bu platformun yapısına pek de uygun görünmüyor. Örneğin Twitter’da daha sık paylaşımlarda bulunabilirken, Facebook’ta güncellemelerinizi daha uzun tutup fotoğraflarla yayınlayabilirsiniz. 
13. Sosyal medyanın başarılı isimleri arkadaşlarını kaynak olarak almıyor
Paylaşımlarınızı dışarıdan besleyerek kendinizi çok iyi ifade edemezsiniz. Bu durumun tam tersine ifadelerinizde daha samimi olup; kendi düşüncelerinize yer vermelisiniz. 
14. Sosyal medyada kazandığı başarılarla adından söz ettirenler de kendilerine stajyer alabiliyor; ancak bu yeni deneyim kazanmak isteyenleri akıllıca yönlendiriyor
Kendi şirketinizde kulaktan dolma bilgilerle işini yapan sosyal medya danışmanlarından kim daha az nitelik sahibi? Hiç hayat tecrübesi olmayan bir üniversite öğrencisini ele alalım. Burada staj mantığının böyle bir iş için niteliksiz olduğunu düşünmeyelim. Burada anlatılmaya çalışılan, sosyal medyanın çöpe atılacak bir stratejiden ibaret olmadığı; tam tersine bir şirket için oldukça önem taşıyan bir araç olduğu. 
Bu maddenin sonrasında da bir soru paylaşılıyor: Peki siz, kendi TV reklamınız adına aynı stajyeri röportaja gönderir misiniz? 
15. Sosyal medyada başarıya ulaşmak için daha kişisel olmalısınız
Forbes’in haberinde; bazı CEO’ların sosyal ağlara katılıp paylaşımlarında yalnızca şirketlerinden bahsetmeleri gülünç bulunuyor. Şüphesiz bazıları bu işi kapmış durumda ve daha kişisel verilerini paylaşıyor. Burada anlatılmak istenen paylaşımlarınızın yalnızca öğle yemeğinde ne yediğiniz hakkında olmaması gerektiği. 
16. Sosyal medyanın başarılı isimleri sosyal medyanın kazanılması gereken bir platform olduğunu düşünüyor
Sosyal medya kullanımı aslında herhangi bir pazarlama alanında olduğu gibi zaman alıyor. Başarıyı elde edenler tesadüfen o konuma kavuşmuyor. Yani sosyal medyada etkili olabilmek için, insan kaynaklarına yatırım yapmak gerekiyor. 
17. Sosyal medyanın başarılı kullanıcıları sosyal medyayı ölçümlüyor
Etkili bir çözüm almak için bulunduğunuz online mecrayı takip etmeniz ve ölçümlemeniz gerekiyor. 
18. Sosyal medyayı başarılı bir şekilde kullananlar, takipçi artışının para kazanmanın ikinci yolu olduğunu biliyor
Çoğu işletme sahipleri ve yöneticileri sosyal medyada satışlarını artırmak için sosyal medyayı kullanıyor. Durum itibariyle, aslında takipçi sayısının artması pek bir şey ifade etmiyor, eğer ürününüzü satın alanların sayısı da artmadıysa.
 
19. Sosyal medya platformunda başarıya ulaşanlar, kendi kurduğu bağlantılarına güveniyor
Eğer bu işi doğru yapıyorsanız, topluluğun bir parçası olduğunuz anlamına geliyor. HubSpot, sosyal ağ platformunda daha çok hareketliliği sağlamak adına ‘lütfen retweet’le (please retweet) gibi yapılan basit bir çağrı üzerinde çalışma yaptı. Bu araştırma sonucuna bakılırsa, ‘lütfen retweet’le’ retweet sayısını dört kat artırıyor.