Skip to main content

Socialbakers, Engage Prague’da iki yeni ürünün duyurusunu yaptı. Sosyal medya pazarlamasına yönelik bu ürünler, yapay zekâ ve influencer pazarlamaya dair çözümler öneriyor. Socialbakers CEO’su Yuval Ben-Itzhak tanıttığı çözümleri kısaca ele alıyoruz.

Sosyal medya analitiği ve danışmanlığı firması Socialbakers’ın düzenlediği Engage Prague etkinliği Çekya’nın başkenti Prag’da gerçekleşti. “The Power of Conversations” (Sohbetlerin Gücü) teması adı altında 16-18 Mayıs’taki etkinlik, Forum Karlin’de sosyal medya dünyasını bir araya getirdi. Socialbakers’ın davetlisi olarak Engage Prague’ı yerinde takip ettik. Engage Prague bu yıl 4. kez meraklılarını buluştururken, etkinlik önemli konuşmacılara da ev sahipliği yaptı.

Engage Prague’da atölyeler dikkat çekti
Engage Prague’ın ilk iki günü olan 16-17 Mayıs’ta sosyal medyaya ilişkin atölye çalışmaları yer aldı. Bu atölye çalışmaları influencer’ların otomotiv endüstrisine etkisinden performans odaklı video pazarlamasına, küreselleşme çağında geleneksel ile yeni medyanın birleştirilmesinden A’dan Z’ye influencer pazarlama gibi konuları kapsıyordu. Diğer atölye konuları arasında güçlü bir sosyal topluluk oluşturmak, video pazarlamada ipuçları ve ajans sırları, özgün hikaye anlatıcılığı, içerik pazarlama stratejisinde görselliğin yeri, saçmalık çağında marka inşası ve programatik pazarlama karşımıza çıktı.
İnfluencer’ların konuşmaları etkinliği sürükledi
18 Mayıs’taki konferans ise alanlarında uzman kişilerin dkkat çeken sunumlarını seyrettik. Bunların arasında performans sanatçısı Marcus Brown’ın bir distopyayı anlattığı “The Passing”, Ashley Codianni (CNN Worldwide, Sosyal Medya Yürütücü Yapımcısı), Dan Garon (Zynga, Ürün Yöneticisi), Francoise-Xavier Pierrel (Renault, Veri, CRM ve Sosyal Medya Kurumsal Direktörü) ve Ben Donkor (We Are Social, Araştırma ve İçgörüden Sorumlu Direktör) öne çıktı. Engage Prague’da ayrıca son dönemin gündemdeki konusu olan influencer’lar ve influencer pazarlamayı ele alan konuşmalar da yapıldı. Bu konuşmacılar Dan Markham (What’s Inside Kurucusu), Julius Dein (Sihirbaz/Influencer) ve Sarah Boyd (Simply/NYLON) gibi isimlerden oluşuyordu.

Basit bir fikirden yola çıkan YouTube kanalı: What’s Inside
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, Engage Prague’da influencer’ların konuşmaları öne çıktı. Etkinliğin influencer konuşmacıları arasında bulunan What’s Inside Kurucusu Dan Markham ile konuşmasından sonra bir araya geldik. Oğlu Lincoln’ın Fen Bilgisi ödevine dayanan basit bir fikirden yola çıkan What’s Inside’ın şu an 5,58 milyon abonesi bulunuyor. What’s Inside’ın ardındaki fikir şu: Lincoln’ın öğretmeni Fen Bilgisi dersinde bir tenis topunun içinde ne olduğunu araştırmasını istiyor. Lincoln babasıyla bu fikri paylaşıyor ve bunun ardından bir video çekip YouTube’ta paylaşıyorlar. Bunun ardından kanalları patlama yaparak yoluna devam ediyor. 2008’de hayata geçen proje, bir yıl içinde bir milyon, iki yıl içinde dört milyon aboneye ulaşıyor. Dan Markham’ın verdiği bilgiye göre, kanalda 200’den fazla video bulunuyor.

Socialbakers‘ın yapay zekâ (AI) ile çalışan çözümü sosyal ve diğer dijital veri kaynaklarını bütünleştiriyor. Yeni çözüm, pazarlamacılara hedef kitleleri, etkileşim kurdukları içerik, ana ilgi alanları ve bir düğmeye tıklama ile güvendikleri persona’lara ilişkin bilgi sağlıyor. Socialbakers CEO’su Yuval Ben-Itzhak, yeni çözüm hakkında şu açıklamayı yapıyor:  “Pazarlamacılar, hedef kitle verilerini sosyal, internet ve kendi e-ticaret gibi çeşitli kaynaklardan alıyorlar, ancak bunu persona’lar ile tanımlamak için birleştirmek gerçekten zorlu bir sorun. Socialbakers Audience Segmentation ile markalar, yalnızca mevcut hedef kitlelerinin persona’ları tanımlamakla kalmaz, aynı zamanda ürünlerine biraz ilgi duyan ancak içerikleriyle henüz ilgilenmeyen tüketicilere bir adım daha yaklaşabilirler. Bu, markaların hedef kitle tabanını büyütmeleri, mevcut hedef kitleleriyle daha kaliteli ilişkiler kurmaları ve sonuç olarak dijital etkinliklerinden daha fazla etki yaratmaları için gerçekten heyecan verici bir fırsat sunuyor ”

Socialbakers’ın pazarlamacılar için influencer çözümü: Influencer Management

Socialbakers Influencer Management,  pazarlamacıların hedef kitlelerinin güven duydukları, ilgi duydukları ve benzer ilgi alanları paylaştıkları makro ve mikro influencer’ları belirleyebilmelerini sağlıyor. Artık pazarlamacılar,  hedef kitleleri için en uygun sosyal medya influencer’larını keşfetmelerine yardımcı olmak ve bir tıklamayla kampanya üzerindeki performans ve etkilerini ölçmek için akıllı önerileri kullanabilirler. Socialbakers Influencer Management’ın piyasaya sürülmesiyle birlikte, pazarlamacılar artık sektörün en büyük influencer kullanıcı veritabanına erişebilir ve seçili hedef kitleye ait persona’lardaki etkileyici sonuçlarına göre doğru olanı seçebilir. Pazarlamacılar ayrıca en iyi adayı seçmeden önce, influencer geçmişte nasıl performans gösterdiğini de öğrenebilecek. Socialbakers CEO’su Yuval Ben-Itzhak, Influencer Management’a dair, “Socialbakers Influencer Management çözümü, pazarlamacılara hedef kitlelerinin ilgisini çekmek için en iyi influencer’a AI ile çalışan bir tavsiyede bulunarak ve bunların genel olarak etkilerini ölçme yeteneği vererek, zaman alan araştırmaların baş ağrısını ortadan kaldırıyor, sosyal performans verilerini ve büyük yatırımları bir araya getiriyor” bilgisini veriyor.