REKLAM & PAZARLAMA

DigitalAge | 20.03.2018 - 11:44

SEO nedir? Stratejik SEO planlaması nasıl yapılır?

SEO; firmanızı, markanızı, ürünlerinizi ya da hizmet satışlarınızı artırarak arama motorlarında bulunmanızı kolaylaştırıyor.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

“SEO” (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemelerdir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama motoru optimizasyonu demektir.

SEO’nun önemini ve gücünü özetlemek gerekirse, 2011 verilerine göre, Türkiye nüfusunun %42’lik bir oranı internet kullanıyor. Bu oran 2018 yılında %66 oranlarına kadar yükseldi. Bu verileri takip ettiğimizde, internet kullanımının bu denli yüksek olması, bireylerin bir ürün veya hizmete ulaşma alışkanlıklarını da etkilediği görülüyor. Günümüzde çoğu firma ya da bireyler, bir ürün ya da hizmeti aramak için önce internet üzerinde araştırma yaparak liste oluşturuyor, gerekirse mağazayı yerinde ziyaret ediyor. Ya da ziyaret etmeden internet üzerinden alışverişini tamamlıyor. Bu araştırma yoğunluklu olarak “Google” üzerinde yapıldığından hizmet ya da ürün arayan kişi sizi “Google” aramalarında bulabilirse satış yapma olasılığı artıyor.

İnternet dünyasındaki stratejiniz hazır mı?

İnternette doğru adımlar, doğru bir SEO stratejisi ile elde ediliyor. SEO ajansınız, sektörünüz ve hedef kelimeleriniz doğrultusunda, birlikte ilerleyebileceğiniz bir strateji belirlemelidir. Bu strateji içerisinde, hedef kitleniz, anahtar kelimeleriniz, rakipleriniz ve sitenizin teknik alt yapısı dahil edilmelidir. Strateji doğrultusunda, site sayfalarınız ve içerikleriniz analiz edilerek, doğru bir yayıncılık sürdürülmelidir.

Siteniz ziyaretçi alıyor mu?

Site trafiği yani site ziyaretçisi, E-ticaret sitelerinin temel amacıdır. Ürün ya da hizmet satabilmek için dükkanımıza nasıl bir müşteri gelmesi gerekiyorsa, aynı şekilde bir E-ticaret sitesinin de ziyaretçi alması, ürün satabilmesi için gerekiyor. Bu ziyaretçi akışını çeşitli alanlardan elde edebilirsiniz. Örnek verecek olursak; sosyal medya tanıtımları ile sitenize ziyaretçi çekebilir, ya da Google reklamları ile ziyaretçi alabilirsiniz. Bu tarz tanıtımlar bir reklam sonucu, geçici elde edilebilecek trafiklerdir. İşinizi büyütmek ve kalıcı yatırımlar yapmak için organik trafikler yani Google aramalarından gelen trafikler gerekiyor. Google aramalarında, üst sıralarda gözükerek trafik alabilmek ise SEO çalışması ile mümkün.

SEO ile müşterilerinize güven verin

SEO’nun bir diğer kazanımı da itibar ve güvendir. Günümüzde, Google üzerinde arama yapan kişiler, arama sonuçlarında, ilk sayfada ve ilk sıralarda gördüğü web sitelerine güven duyuyor. Bu nedenle, firmalar için üst sıralarda gözükmek, müşteri kazanımının yanında, prestij ve itibar kazanmak anlamına geliyor. Bu nedenle bu hizmeti kurumsal bir SEO ajansından alarak doğru stratejiler ile web sitenizi üst sıralara taşıyabilirsiniz.