TEKNOLOJİ

DigitalAge | 10.10.2017 - 09:22

Perakende sektöründe dijital dönüşüm nasıl olmalı?

Perakende sektörünün önde gelen markalarına, kapsamlı ve radikal bir dijital dönüşümü mü, yoksa müşteri ihtiyaçlarının yönlendirmesiyle adım adım gelişen bir dijitalleşmeyi mi daha verimli gördüklerini sorduk.

23
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Yeni teknolojileri iş süreçlerine dahil etmek hemen hemen bütün büyük perakende markalarının gündeminde. Ancak teori eyleme dönüşürken, stratejiler farklılaşıyor. Perakende sektörünün önde gelen markalarına, kapsamlı ve radikal bir dijital dönüşümü mü, yoksa müşteri ihtiyaçlarının yönlendirmesiyle adım adım gelişen bir dijitalleşmeyi mi daha verimli gördüklerini sorduk.

Adım adım gelişen bir dijitalleşme daha verimli

Sürekliliğini devam ettirmek ve güncel kalmak isteyen şirketlerin gündem maddelerinin başında gelen dijital dönüşüm, müşterinin beklenti ve ihtiyaçlarını daha iyi analiz ederek süreçlerin yeniden tasarlanmasıdır. Sihirli teknolojinin mucizeleri IoT, Big Data ve Cloud gibi ürün ve servislerin iş yaşamına dâhil edilmesiyle, son yıllarda şirketler köklü bir değişimle karşı karşıya. Bu teknoloji mucizeleri, bu dönüşümü yaratacak olan en önemli araçlar. İş dünyası üretim ve satış misyonunda müşteriyi merkezde tutmalı, müşteri çok iyi tanınmalı ve müşterinin ihtiyaçları en iyi şekilde analiz edilmelidir. Müşteriye ulaşma yolları da güncel teknolojiyle desteklenmelidir. Son yıllarda iş dünyasında rekabet kaçınılmaz bir unsur olduğu için, şirketler değişime ayak uydurmak, güncel teknolojiyi tanımak, kullanmak ve müşterisine mümkün olan tüm süreçlerde sunmak durumundadır. iDisplay olarak, dijital dönüşüm yolculuğuna başlamış şirketleri, profesyonel ses ve görüntüleme sistemleri ihtiyaçlarında güncel teknolojilerle buluşturarak, kendilerine bu kısımların dijitalleştirilmesinde danışmanlık ve anahtar teslim çözümler sunuyoruz. Uzman olduğumuz A/V (görsel-işitsel hizmetler) alanındaki ihtiyaçlar için şirketlerin tüm süreçlerinin çok iyi analiz edilmesi ve müşteriye ulaşma stratejisinin en doğru şekilde belirlenmesiyle adım adım gelişen bir dijitalleşmenin daha verimli olacağını düşünüyoruz. Kurulan sistem, yaşayan bir sistem olacağı için çalışanların bu sistemi sahiplenmesi ve güncel içeriklerle sistemin beslenmesi de verimlilik için büyük önem arz ediyor.

Müşterilerin ihtiyaçlarına göre dijital çözümler üretiyoruz

Nesnelerin interneti, büyük veri, yapay zekâ gibi olgular uzun süredir hayatımızda ve mobilize olmuş durumda. Çağımız dijital dönüşümün ötesine geçti, artık dijital evrim aşamasında. Bugün baktığımızda günümüzün ortalama dört saatini mobil telefonda geçiriyoruz, telefonlarımızdan market alışverişimizi yapıp, evimizin veya otomobilimizin sıcaklığını ayarlayabiliyoruz, dünyanın herhangi bir noktasına tek tuşla para gönderebiliyor ya da mobil ile benzin ödememizi yapabiliyoruz, kısacası dijitalize olmuş bir çağda yaşıyoruz. Yaşadığımız bu dijital evrimde, Toyzz Shop olarak çizdiğimiz yol haritasında başarının, müşterilerimizin olası ihtiyaçlarını öngörmek ve bunları iyi analiz etmekten geçtiğini biliyor ve bu doğrultuda dijital çözümler üretiyoruz. Müşteri memnuniyeti odaklı şirket içi dijital dönüşümümüzle eş zamanlı, perakende satış kanallarımızı geliştirmek ve çağının ötesinde bir müşteri deneyimi sunmak önceliğimiz ve bunun ilk adımı olarak Türkiye’nin ilk online oyuncak mağazası toyzzshop.com’u 2005’te hizmete sunduk. Toyzzshop.com’un açıldığı günden bugüne kadar; online satış konusunda edindiğimiz tecrübe, bilgi ve birikimi, şimdi evrimleşen teknoloji ile birleştirmeye ve geliştirmeye devam ediyoruz. Kasım 2016’da yenilenen teknolojisiyle yepyeni bir alışveriş deneyimi sunan toyzzshop.com’ da hedefimiz, geleceği şimdiki zamana taşımak ve müşterilerimizin alışveriş deneyimlerine yeni bir soluk getirmek için çalışmalara son sürat devam etmek olacak.