Skip to main content

Pegasus Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver ve Pegasus Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü’den aldığımız görüşler doğrultusunda Pegasus’sun son dönemdeki dijital karnesini hazırladık

Pegasus Hava Yolları tarifeli uçuşlarına başladığı 2005 yılından bu yana dijital gelişmeleri odağına almış bir marka. Ancak gerek sektör dinamikleri gerekse gerekli kaynak planlamasını göz önünde bulundurulduğunda marka için 2011 yılı dijital yatırımların artmasına ilişkin milat olarak kabul edilebilir. Pegasus’un pazarlama bütçesi içerisindeki dijital harcamalarının payı 2014’te yüzde 36 olarak gerçekleşmişken,  2015’te bu oran yüzde 52’ye çıktı. Pegasus özellikle 2015’teki yatırımlarıyla hem mobil uygulamalarının kapsamını geliştirdi hem de mobil sitesini yenileyerek misafirlerine seyahatleriyle ilgili pek çok işlemi cep telefonlarından çok daha hızlı ve pratik yapabilme olanağı getirdi.

Pegasus Hava Yolları’nın son dönemdeki en kapsamlı dijital projesi ise yenilenen flypgs.com ve mobil sitesi. 2016 başında markanın ana satış kanalı olan flypgs.com modern tasarım trendlerine uygun şekilde yenilendi ve mobil uyumlu bir hale getirildi. Yeni flypgs.com’da bilet alımı, check-in işlemleri, misafirlerin ihtiyaç duyacakları ek ürün ve hizmetleri satın alma olanağı, bütçelerine göre arama uygulamasından gidilecek şehirler ilgili detaylı rehber ve etkinlik takvimi sunmak gibi uygulamalar sunuluyor.

Pegasus, Türkiye’de ilk defa sunulan “Bütçene Göre Ara”, “Şehir Rehberi” ve “Etkinlik Takvimi” uygulamaları ile misafirlere seyahat planı yapmayı kolaylaştırarak gidecekleri şehirlerde daha keyifli zaman geçirmelerine yardımcı oluyor. Misafirler ‘Bütçene Göre Ara’ ile bütçelerine, seyahat edebilecekleri tarih aralığına ve seyahat tercihlerine göre arama yaparak, uygun şehir alternatiflerini görebiliyor; “Şehir Rehberi” ile 50’den fazla şehir ile ilgili konaklama, ulaşım, gezilecek yerler, restoran önerileri gibi ihtiyaç duyulan bilgilere kolayca ulaşabiliyor. Time Out iş ortaklığında yeni lanse edilen “Etkinlik Takvimi” sayesinde 70’ten fazla etkinlik içerisinde şehre, tarihe ve türe göre arama yapıp gidecekleri şehirdeki konser, festival, sergi gibi en popüler aktiviteleri detayları ile takip edebiliyorlar.

Dijitale yatırım meyvelerini veriyor

Dijitale yapılan yatırımların sonuçlarını kullanıcıların internet ve mobil kanallardan gösterdikleri ilgi ile ortaya koymak mümkün. Pegasus’un 2.5 yıldır yayında olan mobil uygulamaları App Store ve Play Store’da toplamda 3 milyon indirilme sayısına ulaştı. (Android: 1.697.834 – yüzde  55, iOS: 1.390.000 – yüzde 45). Aylık aktif tekil kullanıcı sayısı ise yaklaşık  bir milyon. Temmuz itibarıyla mobil kanal satışlarının toplam satışlar içindeki payı yurtiçinde yüzde 18,7, yurtdışında yüzde 8,3’e ulaştı. Temmuz 2015’te bu oranlar yurtiçinde yüzde 11,1; yurtdışında ise yüzde 4,4 idi. Mobil kanallardan satış 2015’e göre 2016 YTD’de yüzde 36’ya yükseldi. Mobil kanal satışının 2016 1. yarı itibarıyla toplam satışlar içindeki payı yurtiçinde yüzde 18, yurtdışında yüzde 8,25. Toplam check-in’lerin yüzde 10’u mobilden gerçekleşiyor. Online check-in’lerin ise yüzde 42’si mobilden gerçekleşiyor.