Skip to main content

İnternet üzerinden yayın yapan Netflix’in 2018’de içerik üretimine ayıracağı bütçe 7 ila 8 milyar dolar arasında olacak.

Çevrim içi içerik üretim ve dağıtım devi, orijinal içeriklerin abone artışına etkisini görerek, 2018’de ve daha sonrasında bu alana daha fazla bütçe ayırma kararı aldığını açıkladı.

2017 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin bilgiler paylaşan Netflix, 2018 için içerik üretim bütçesinin 7 ila 8 milyar dolar arasında olacağını duyurdu. Aynı metinde, şirketin “geleceğinin büyük oranda özel, orijinal içeriğe bağlı” olduğu ve bu alandaki harcamaların her yıl artarak devam edeceği belirtildi.

Bu karar, bütçenin bu yıla kıyasla en az 1 milyar dolar artacağı anlamına geliyor, çünkü şirketin bu yılki harcamasının 6 milyar dolar civarında olacağı öngörülüyor. Netflix daha önce de, önümüzdeki birkaç yıl içinde orijinal içerik üretimine 17 milyar dolardan fazla harcayacağını açıklamıştı.

ABD’de umduğu abone artışını, yükselen abonelik ücretleri nedeniyle yakalayamayan Netflix, bu yılın dördüncü çeyreğinde dünyanın farklı ülkelerinden 5,05 milyon, ABD’den ise 1,25 milyon yeni abone kazanacağını tahmin ediyor.