UYGULAMA & YAZILIM

H.Kerem Fındık | 19.06.2018 - 11:50

Mobil sipariş uygulaması Glovo, İstanbul’da

Avrupa ve Güney Amerika’nın popüler sipariş uygulaması Glovo, istediğiniz her ürünü sipariş edebilme özelliği ile İstanbul operasyonlarına başlıyor.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

İstediğiniz her ürünü bir saatten kısa sürede teslim eden veya istediğiniz adrese gönderen mobil uygulama Glovo, bugün İstanbul operasyonlarına başlıyor. 2015 yılında Barselona’da hayata geçen Glovo, kurulduğu günden bu yana Avrupa, Afrika ve Güney Amerika olmak üzere 3 kıtada ve 15’ten fazla ülkede Madrid, Paris, Milano, Sao Paulo gibi metropoller de dâhil olmak üzere 60’tan fazla şehre yayıldı. Glovo’nun dünya genelinde yarım milyondan fazla kullanıcısı ve 5 bin 600 iş ortağı bulunduğunu da not edelim. Uygulama ayrıca Ekim 2017’de B serisi yatırım turunda 30 milyon Euro yatırım aldı. Bu tura Rakuten Capital ve Cathay Innovation liderlik ederken, mevcut yatırımcılar olan Seaya Ventures, Entreé Capital, Caixa Capital Risk ile Bonsai Venture Capital da iştirak etti.

Glovo’dan gelen basın açıklamasına göre, uygulama üzerinden ayda 1 milyondan fazla sipariş veriliyor ve bu siparişler ortalama 35 dakikada sahiplerine ulaşıyor. Lokasyon bazlı çalışan bir pazaryeri uygulaması olan Glovo, kullanıcılara bulundukları şehirden istedikleri ürünleri sipariş etme veya başkalarına göndermeye yarıyor. Uygulamada bulunan ana kategoriler restoranlar, marketler, kişisel bakım ürünleri olmakla beraber kullanıcılar uygulamada bulunan “Ne İstersin?” butonu ile istedikleri herhangi bir ürünü sipariş verebiliyor. Ayrıca, kurye hizmeti de veren uygulama sayesinde kullanıcılar göndermek istedikleri paket veya zarfı şehrin herhangi bir bölgesine bir saatin altında bir sürede gönderebilirler.

Glovo’nun iş modeli komisyona dayanıyor

Glovo bugüne kadar Carl’s Jr., Chinese Sushi Express, LunchBox ve Bereket Döner gibi restoran zinciri, kafe, çiçekçi, pastane, elektronik mağaza ve daha birçok farklı kategoriden markalar ile çalışmaya başladı. Glovo, kullanıcıların sadece istedikleri ürünü sipariş edebilmelerinin ötesinde, siparişlerini canlı olarak haritadan takip edebilmelerini de sağlıyor. Bu arada, Glovo platformu üzerinde işbirliği yapan bağımsız kuryelere “glover” adı veriliyor.

Glovo EMEA Bölgesi Yöneticisi Utsav Agarwal’dan aldığımız bilgiye göre Glovo, İstanbul’daki teslimatlar için komisyon oranını en az yüzde 25 olarak belirlemiş durumda.

Ayrıca kurye servisi için de teslimat ücreti alındığını de belirtelim. Şu an İstanbul’un Beşiktaş, Şişli ve Beyoğlu ilçelerinde faaliyet gösterecek olan Glovo, ilerleyen aylarda İstanbul’un tamamına yayılmayı hedefliyor. Agarwal’a sipariş için minimum bir tutar olup olmadığını da sorduk. Şu an için böyle bir planları olmadığını söyleyen Agarwal, piyasadan alacakları verilere göre böyle bir teşebbüsleri olabileceğini not ediyor.

İstanbul’da faaliyete geçmelerine ilişkin bir değerlendirme yapan Glovo CEO’su Oscar Pierre, “Bu şehrin müthiş bir büyüme potansiyeli barındırdığını düşünüyoruz ve Glovo olarak sağladığımız gelişmiş kullanıcı deneyimi sayesinde bu büyümenin öncü unsurlarından birisi olmak istiyoruz. En büyük hedefimiz, insanların teknolojinin imkânlarından telefonları aracılığı ile faydalanıp şehirlerindeki her türlü ürüne hızlıca erişebilmelerini sağlamak, diğer yandan da binlerce insan için yeni gelir fırsatları yaratmak” diyor.