yazarlar

01.02.2018 - 11:17

Yerel dokunuşlar ve Netflix

Netflix ne zaman yerel dilde yerel içerikler oluşturmaya başlarsa mevcut doğrusal yayıncılar için gerçek tehdit oluşturmaya başlayacaktır.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Yerel dokunuşlar ve Netflix

Netflix Ocak ayıyla birlikte 190 ülkede 117 milyondan fazla üyesi, 126 milyon saat film, belgesel ve şov izleme ile varlığını güçlendirdi.

Peki bu büyümeyle birlikte Netflix’in pazara girmesi yerel oyuncular için ne ifade ediyor? Endüstrideki diğer oyuncular konunun popüleriten daha çok içerik tercihleri olduğunu söylüyor. Aslında Netflix’in popülaritesi pazardaki yenilikçi bakış açısından kaynaklanıyor. Yerel oyuncular, yerel içerik edinimlerini hızlandırırlarsa ve yerel içeriği ölçeklendirmek için Netflix ile iş ortaklarıyla işbirliği yaparsa çok daha tercih edillir ve nüfusun yüksek oranının tükettiği bir platform haline gelir. Çünkü uluslararası içerik zaten hali hazırda erişilebilir durumda. Kitle zaten bunu tüketiyor. Ancak tercih edilme oranları ülkelerin nufüslarına göre daima düşük kalıyor. Burada dipnot olarak yerelleştirme yaparken hedef kitle analizlerini, güncel ülke konularını ve kitlelerin beğeni kriterlerini çok derinden inceleyip, pazara giriş yaparken bu değerlere önem vermektiğini de belirtelim.
Bu alanda araştırma yapan analistler ABD ve uluslararası aboneliklerin Wall Street’in son 20 yılda beklediğinden daha yavaş ilerlediğini ve bu hizmeti farklı pazarlara ve kültürlere uyarladığı için uğraştığı sıkıntıları bildiriyor. Bu önemli olay, daha fazla yerelleştirilmiş içeriğe sahip İngilizce konuşmayan ülkelere genişlemesi nedeniyle şirketin karşılaştığı zorluklar giderek daha da artış gösterecektir.

Şu anda Netflix, İngilizce, Almanca, İspanyolca ve Japonca dahil olmak üzere 18 dilde dublaj ve altyazı hizmeti sunuyor. Küresel çapta piyasaya sürülmesinden sonra ayrıca altyazılar ve sınırlı sayıda Arapça, Korece ve Çince dublaj imkanı da sunmaya başladı.

Yerel pazara doğrudan bir rakip mi?
Herhangi bir ülke için, uluslararası İngilizce dil içeriğindeki pazar segmenti sınırlı. Belki de endüstri liderleri ve kamuoyu Netflix’in temel hedef kitlesi olduğundan, bu hizmetten dolayı hedef kitle olduğumuz için çok heyecanlıyız. Ancak, içerik tüketiminin büyük kısmı yerel veya yerel içerikten geliyor. Netflix ne zaman yerel dilde yerel içerikler oluşturmaya başlarsa mevcut doğrusal yayıncılar için gerçek tehdit oluşturmaya başlayacaktır.
Kendi dizileri arasında “Orange New Black” ve “House of Cards” da bulunan Netflix, kendi ülkesinde Amazon ve Hulu platformlarda artan rekabetle de karşı karşıya.

Örneğin Amazon, Prime abonelik hizmetlerine devam ederken video yayıncılığını tek başına bir aylık abonelik olarak sunacağını açıklamıştı. Amazon Video bu sayede de üyeliğini daha fazla çoğaltarak pazarda sesini daha fazla duyurmuştu. Bu da Netflix için çifte sorun demek: “daha fazla içerik üretimi ve yavaşlayan abonelik.”