Jolly Tur, pazarlama ve tasarıma dijitalde destek veriyor

Dijitale yatırımlarını artıran Jolly Tur’un gelecek planlarını Dijital Pazarlama Direktörü Cüneyt Baycan’dan dinledik

İŞ DÜNYASI
Tuğba Yalçın, 27.10.2014 - 18:00

Son zamanlarda teknolojiye önemli yatırımlar yapan Jolly Tur şirket içerisinde bir teknoloji şirketi oluşturdu ve bu teknoloji şirketi Jolly Tur bünyesindeki şirketlere hem teknik, hem dijital pazarlama hem de dijital tasarım anlamında destek veriyor.

Acentelerden tatil seçimini yapan kullanıcı teknolojinin yaygınlaşmasıyla ne gibi bir evrim geçirdi? Bu açıdan bakıldığında tüketici davranışlarındaki değişikliği değerlendirir misiniz?

Teknoloji, kullanıcıya bilgiye daha çabuk ulaşma imkânı sağladı. Bunun yanısıra zaman tasarrufu da sağladı. Artık kullanıcı internette araştırıyor, bilgi ediniyor ve satın alabiliyor. Normal acentelik ise Türkiye’de pay almaya devam edecek çünkü Türk kullanıcısı batıdaki kullanıcılara nazaran tatili online araştırıp acenteden satın alabiliyor. Bunu yapmasındaki en büyük sebep ortalama tatil tutarının yüksek olması ve kullanıcının bir gerçek kişi ile konuşmak ya da yüzyüze görüşmek istemesi.

Mobil uygulamanıza talep ne durumda? Kullanıcıya ne gibi kolaylık sağlıyor?

Mobil trafiğimiz 2014 yılında önemli derecede arttı. Toplam trafikteki payı bu yıl yüzde 30 oldu, geçen yıl bu oran yüzde 17 civarındaydı. Mobil aplikasyonumuza talepte önemli ölçüde arttı. Aplikasyonumuzda her zaman tüketici alışkanlıklarına göre güncellemelerimiz devam ediyor. Bunun yanısıra çok kısa zamanda mobil görünürlüğü olan sitemizi de açmayı planlıyoruz çünkü bazı kullanıcılar aplikasyon indirmeden sitenize ulaşmak istiyor ve bu aşamada sitenizin mobil telefonlara cevap verici düzeyde olması çok önemli. Mobil aplikasyonumuzda en önemli kolaylık kullanıcıların tur ya da otel seçimini bir bilgisayar gereksinimi olmadan her ortamda rahatlıkla seçebiliyor ve satın alabiliyor olması.

Yakın gelecekte dijitalde neler yapmayı planlıyorsunuz?

Dijital çok hızlı gelişiyor ve değişiyor. Biz bu anlamda özellikle sitemiz için yeni teknolojileri sitemize entegre edip daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi sunmayı arzuluyoruz. Ayrıca farklı ürün gruplarına yönelmek ve bunu internette de uygulamak istiyoruz.

Firmanız sosyal medya üzerinden kampanya yürütüyor mu? Bu etkileşime geri dönüşler nasıl? Sosyal medya platformlarında ne kadar varlık gösteriyorsunuz?

Sosyal medya platformlarında 2014 yılı bizim için atılım yılı oldu. Ortalama 2 ile 6 kat arası bu platformlarda büyüme gördük. Bizim için en değerli sosyal medya platformu Facebook zaten bu platform satış anlamında da bize çok önemli katkı sağlıyor. Sosyal medya platformlarında paylaştığımız içerikler eğitici bilgi, ürün kampanyaları, çeşitli yarışmalar, ve destinasyon ve tatil resimleri içermektedir. Özellikle tüm sosyal medya platformlarını içeren yarışmalar kullanıcılarımızın çok ilgisini çekiyor. Sosyal medyayı yalnızca üye sayısı ile ölçmek bir veri değil, bu üye sayısının etkileşim oranı çok önemli ve biz bu anlamda önemli etkileşim oranlarına ulaştık.

Tüm offline kanallardan yapılan satışlar değerlendirildiğinde online üzerinden satışlar ne durumda? Nasıl bir paya sahip?

Online satış oranımızın tüm kanallar içindeki payı yüzde 10 civarında. Yalnız şunu unutmamak gerekir ki online’ın çok büyük indirekt etkisi olduğunu görüyoruz. Online tatil satışı eticaret firmalarının satışlarına oranla çok kolay takip edilemiyor. Başta da söylediğim gibi kullanıcı internet sitesinde görüp acenteden satın alma yapabiliyor. Bu anlamda ölçümleme konusunda sıkıntı doğabiliyor. Genelde e-ticaret sitelerinde dönüşüm direkt online’da olabiliyor ve böylelikle kanalların verimliliği daha açık görülebiliyor. Bizde satış elemanlarımıza acenteler olsun merkez ofisler olsun satış yaptıktan sonra müşteriye muhakkak “Bizi nereden buldunuz” sorusunu sormalarını istiyoruz ve biz bu datayı içerde topluyoruz. Bu data sonucunda online’ın toplam satışlarda indirekt olarak çok büyük etkisi olduğunu görebiliyoruz ayrıca hangi online kanalların ne verimlilikte olduğu konusunda da bize yol gösteriyor.

Blog çalışmalarından ve dinamik paketlemeden bahseder misiniz?

2014 yılının sonlarına doğru blogumuzu açmayı planlıyoruz. Blogumuzda tatilcilere veya tatil hazırlığında olan kullanıcılara Türkiye ve dünya destinasyonlarından eğitici, öğretici ve eğlenceli bilgi vermeyi amaçlıyoruz. Blogumuzda konuk yazarlarımız ve farklı sürprizlerimizde olacak.

Dinamik paketlemeyi 2014 yılı itibariyle web sitemizde aktif ettik. Müşteri arama motoruna sadece havayolu kalkış noktası ve gitmek istediği bölgeyi veya oteli yazarak istediği paketi kendi oluşturabiliyor. Hem de Jolly Tur’un sunduğu özel avantajlı fiyatlarla. Güvenlik sistemi en üst teknolojiyle oluşturulan bu seyahat platformu kullanım kolaylığı ve hız konusunda da sektörde bir ilk. Burada dikkat çekmek istediğim son bir konuda şirketlerdeki dijital pazarlama departmanları ile teknik ekiplerin uyumlu çalışabilmesi, çünkü günümüzdeki pazarlama artık eskisi gibi değil. Dijital pazarlama artık teknikle daha çok iç içe ve yönlendirme konusunda daha aktif bir rol alıyor. Burada iki departmanın uyumlu olması ve öncelikleri belirlemesi çok önemli.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free