İNFOGRAFİK

DigitalAge | 19.08.2014 - 17:52

İnfografik hazırlarken nelere dikkat etmek gerekiyor?

İnfografik hazırlarken nelere dikkat etmeli? Neleri yapmalı neleri yapmamanız gerektiğini bu infografikten bulabilirsiniz

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Günümüzün etkili veri görselleştirme yöntemi infografikleri hazırlamak için de bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Bu kurallardan bazılarını bir araya getirdik.

Yapın

• İnfografiğinizi geliştirmeye başlamadan önce hedef kitlenizi belirleyin.

• Kendinize şu soruyu sorun: Yaptığınız infografik, kimin umurunda olacak? Bu infografiği insanlar paylaşmaya değer bulacak mı?

• Alışılmışın dışında düşünün. İnfografikler markanızın parlatılması ve benzersiz sunumu harika bir fırsat sunar.

• Bir hikâye anlatın. Hedef kitlenizin ilgisini dikkat çeken bir hikâye ile ayakta tuttuğunuzdan emin olun.

• Değerli ve güvenilir veriler paylaşın.

• İnfografiğinizin Facebook, Twitter, Pinterest ve e-posta ile paylaşılabilecek formatta olup olmadığına dikkat edin.

• İnfografiğinizde mesafe ve platforma dikkat edin.

• Verilerinizi görselleştirmek doğru orantıları kullanın.

Yapmayın

• Çok kelime kullanın. Demek ki, veri ve grafiğin hikâyenizi anlatacağını düşünüyorsunuz.

• İnfografiğinizi markalarla doldurun ama veri kaynakları ve sponsorlarınızdan hiç bahsetmeyin.

• Yatay bir tasarım yapmayın. İnternet sayfası aşağı kaydırarak açılır. Bu durumda infografiğinizin başarılı olması için dikey bir tasarım şarttır.

• Basitlik en önemli nokta. Unutmayın, bir basın bülteni yazmıyor ya da bilanço hazırlamıyorsunuz.

• Dev ebatlarla dolu verilerden bir infografik hazırlamayın.

• İnfografiğinizde statik şekil veya boyutları kullanmayın.

‘İnfografik hazırlarken nelere dikkat etmek gerekiyor?’ yazısı Digital Age Ağustos 2014 sayısı İnfografik ekinde yer alıyor.

Facebook
Twitter
Linkedin
+