Hayal gücünün bilgi birikiminden daha önemli olduğu bir çağdayız

PepsiCo Global CMO’su Frank Cooper, ikinci kez Brandweek sahnesindeydi

ETKİNLİK
Sedef Sezgin, 07.11.2014 - 13:25

Brandweek’te ‘New Generation Marketing’ temalı bir konuşma yapan Frank Cooper, çalışma masalarımızın zaman içinde geçirdiği değişimi gösteren kısa bir animasyonla konuşmasına başladı. Özellikle mobilde yaşanan hızlı değişimin üstünde duran Cooper, Flappy Bird oyununun 15 günlük yaratım sürecine ve elde ettiği muazzam başarıya değindi. 2020 yılında akıllı telefonların sayısının bilgisayarların sayısının 3 katı olacağından bahsederek New York Times ve Buzzfeed’in değişime ayak uydurma sürecindeki farklılıklara değindi. AIRBNB örneğini vererek platformların yeniden modellemesi hakkında konuşan Cooper konuşmasını “Hayal gücünün bilgi birikiminden daha önemli olduğu bir çağdayız.” diyerek sonlandırdı.

Frank Cooper’la Digital Age’e özel bir röportaj yaparak hem konuşmasının değerlendirmesi yaptık hem de pazarlamanın geçirdiği değişim hakkında konuştuk.

Konuşmanızda New York Times ve Buzzfeed’in dijital dünyaya ayak uydurma süreçlerinden ve aralarındaki farklardan bahsettiniz. Biraz açar mısınız?

New York Times ve Buzzfeed’i karşılaştırdım çünkü büyüme stratejileri arasındaki fark oldukça dikkat çekici.New York Times, yazılı basındaki baş sayfa mantığını dijital ortama da taşımayı denedi ancak maalesef başarılı olamadı. Buzzfeed ise dijital ortamda büyümenin anahtarının tamamen paylaşım odaklı olduğunu çözerek buna uygun bir haber platformu yarattı.

Sizce insanlar süregelen değişime ayak uydurmayı başarabiliyor mu?

Bence en önemli şey ‘takım’ kavramını yeniden düşünmemiz. Takım kavramı daha önce bir hatta ilerler gibi gerçekleşiyordu. Kreatifler fikir bulur, marka yöneticisine fikir iletilir vs. Ancak artık bu sürecin baş kahramanı işbirliği olmalı. Marka yöneticileri, ajanstaki kreatifler, medya sorumlusu aynı masaya oturup birlikte düşünüp birlikte karar almalı.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free