Skip to main content

Digital Age Kasım sayısında ürün tasarımının geleceğini yakın merceğine alıyor

Tasarım konusu son yıllarda gerek tüketiciler gerekse üreticiler açısından giderek daha da önem kazanıyor. Özellikle Batı dünyasındaki tasarım odaklı ürün geliştiren çok önemli şirketleri ele aldığımızda üretim ve yaratıcılık arasındaki etkileşimin gün geçtikçe arttığını gözlemliyoruz.

Bugün stratejik markaların önemli ikonik ürünleri yoğun, nitelikli tasarım süreçlerinden geçmiş ve deneyimlenmiş ürünler. Dolayısıyla tasarım odaklı bir süreç içerisinde başarıyı yakalamak biraz işlev biraz estetik kaygısı ya da sadece görsel etki ile arzulanan ürün estetiğini yaratmaktan çok daha ötede. Dijital çağın bilinçli tüketicisi ve rekabetçi üreticisi için tasarım; teknolojiyi rasyonel bir şekilde kullanan, tüketicinin yaşam deneyimi ile beslenen, hayatı kolaylaştıran ve dünyanın çevre, enerji ve dönüşüm sorunları ile barışık bir süreç demek. Dolayısıyla yeni çağın ve elbette geleceğin tasarım anlayışının temelinde insanlar ve insanların kullanım alışkanlıkları yatıyor. Küresel rekabette fark yaratmanın ve oyunun kuralını değiştirmenin anahtarı olan nitelikli ürün tasarımının prensiplerini, doğru tasarım ilkeleri ile geleceği tasarlayan markaların hikâyelerini ve geleceğe yön verecek tasarımcıları ele aldık.

Bu ay öne çıkan diğer konular

  • Sağlık sektöründe yaşanan mobil ve sosyal dönüşüm
  • Online yeme-içme pazarı
  • Veriyi iyi yöneten şirketler
  • E-kitap pazarının yükselişi