Skip to main content

Facebook’un satın aldığı mesajlaşma startup’ı WhatsApp, markadan ayrı olarak bağımsızlığını koruyacak.

Mobil mesajlaşma uygulamaları geçtiğimiz yıl popülerliğini yakaladı. Büyük teknoloji şirketleri de bu uygulamaları satın alarak, mesajlaşma uygulamaları piyasasına ayak uydurur oldu.

Gündemde en çok ses getiren satın alma ise Facebook’un WhatsApp’ı satın alması oldu. Facebook, mesajlaşma şirketi WhatsApp’ı nakit ve hisse olarak 19 milyar dolara satın aldı. 450 milyondan fazla kullanıcısıyla yeni mesajlaşma servisine ödenen bu rakam Silikon Vadisi’nde çok konuşuldu.

Satın alma detayları

Facebook, mobil mesajlaşma uygulamasını 16 milyar dolara satın almış oldu. Anlaşmanın kapsamı şöyle; önümüzdeki dört yıl içinde WhatsApp ekibi için 4 milyar dolar nakit, 12 milyar dolar değerinde Facebook hisseleri ve ek olarak 3 milyar dolar sınırlı hisseyi dâhil ediyor.

Anlaşmanın bir parçası olarak, WhatsApp Kurucu Ortağı ve CEO’su Jan Koum, Facebook’un Yönetim Kurulu’na katılacak.

Facebook Kurucu Ortağı ve CEO’su Mark Zuckerberg, WhatsApp’ın her gün bir milyon kullanıcı kazandığı bilgisini vererek kendi Facebook sayfasında şu ifadeyi kullandı:

“WhatsApp, Facebook için yeni araçlar sağlamak üzere mevcut sohbet ve mesajlaşma servislerimizi tamamlayıcı bir özelliğe sahip. WhatsApp ve Facebook Messenger farklı kullanıcılara hitap ettiğinden biz de her ikisine yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

Facebook’un satın almak istediği Snapchat’e daha önceden yatırım yapan Jonathan Teo,
“İletişim araçlarını herkes her gün kullanılmak zorunda ve bu da güçlü sosyal ağ etkisi yaratıyor.” şeklinde konuştu.
“Facebook, daha çok içerikle ilgili ve henüz iletişimi tam olarak kullanamıyor.”

Wall Street Journal’da yer alan haberde mesajlaşma uygulamalarının ana aktörlerini bir araya getirdiği bir poster paylaşıldı:

ana mesajlaşma uygulamaları

WhatsApp markası bağımsız bir marka ve ekip olarak kalacak

Her gün 1 milyon yeni kullanıcıya sahip olan WhatsApp’ın 450 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyor.

Dünyanın en büyük sosyal ağı da gençler arasında kullanım popülerliğini artırmak için yollar arıyordu. WhatsApp’ı tercih etmesiyle mobil mesajlaşma uygulamaları arasında Line ve WeChat gibi rakiplerinin yanında Facebook’un ön plana çıkmasını sağlayacak.

Ancak Facebook’un Messenger servisine alternatif olarak WhatsApp’ı seçen kullanıcılar bu satın almayı hayal kırıklığı olarak görebilir.

2012 yılında satın aldığı Instagram’da olduğu gibi WhatsApp markası da bağımsız bir marka  olarak yoluna devam edecek. Bu da piyasada WhatsApp ve Messenger’ın hem rakip hem de artık kardeş uygulama olmasıyla garip bir durum içinde yer alması anlamına geliyor.

WhatsApp CEO’su Jan Koum, blog yazısında kullanıcıların satın almadan etkilenmeyeceğini bildirdi.

2011’de Facebook mobil mesajlaşma servisi Beluga’yı satın almış, Messenger’ı kullanıma açmadan önce birkaç ay kullanıma açık tuttuktan sonra kapatmıştı.