Skip to main content

Facebook, orijinal TV şovlarının adresi olma yolunda ilk somut adımı atıyor.

Dünyanın en popüler sosyal medya ağı Facebook, “Watch” adındaki yeni hizmetini ABD’de başlatarak, kullanıcılarını orijinal TV şovlarıyla buluşturacağı iddiasını doğruladı.

Watch‘un hizmete sunulacağını açıklayan ancak kesin bir tarih vermek yerine “yakında” diyen Facebook, Business Insider’ın duyumlarına göre, bu servisi ABD’de perşembe günü kullanıma açacak.

Facebook bir süredir video içeriklere oldukça önem veriyor ve bu alanda sürekli olarak yeni hizmetler sunarak özellikle genç kullanıcıları çekmeyi hedefliyor. Elbette bu stratejinin diğer bir nedeni de, geleneksel televizyon kanallarına akan reklam parasını kendisine yönlendirebilmek.

“Umarım, realiteden komediye ve canlı spor müsabakalarına, çok çeşitli şovlara ev sahipliği yapacağız” diye açıklama yapan Facebook kurucu ve CEO’su Mark Zuckerberg, şovların bazılarının profesyoneller bazılarının ise amatör Facebook kullanıcıları tarafından hazırlanacağını belirtti.

Watch özelliği ile platformda bölümler halinde yayınlanacak videolar bir konu veya olay örgüsünü takip edecek. Kullanıcılar kendi izleme listesini oluşturabilecek, ayrıca içerikleri Facebook’un TV app’i üzerinden de seyredebilecekler.