Dünyanın dijital reklamcılığa bakışını değiştirmek

Digital Age Summit’12’de ComScore Başkan Yardımcısı Greg Dale, ‘Dünyanın Dijital Reklamcılığa Bakışını Değiştirmek’ başlıklı konuşmasını yaptı. İnternetin en hesaplanabilir bir medya aracı olduğunu söyleyen Dale, gerçekte kaç reklam internette işe yarıyor, bu reklamlar hangileri gibi bazı sorular sordu. İnternet ölçümlemesinin, yanıt perspektifiyle başladığını belirten Dale, internet reklamları üzerinde tıklama yapılabilecek alanlar olmadığını söyledi ve konuşmasında […]

Uncategorized
DigitalAge, 19.10.2012 - 10:01
Digital Age Summit’12’de ComScore Başkan Yardımcısı Greg Dale, ‘Dünyanın Dijital Reklamcılığa Bakışını Değiştirmek’ başlıklı konuşmasını yaptı.

İnternetin en hesaplanabilir bir medya aracı olduğunu söyleyen Dale, gerçekte kaç reklam internette işe yarıyor, bu reklamlar hangileri gibi bazı sorular sordu. İnternet ölçümlemesinin, yanıt perspektifiyle başladığını belirten Dale, internet reklamları üzerinde tıklama yapılabilecek alanlar olmadığını söyledi ve konuşmasında bazı önemli noktalara değindi:
“Cookie’ler ve ilişkileri biraz kafa karıştırıcı. Şimdiye kadar farklı reklam ölçümleme teknikleri farklı ülkelerde desteklendi. Karışıklığı gidermek adına farklı bir ölçümleme tekniği geliştiren ComScore bu soruların yanıtlarını buldu. Çözüm örneğinde stratosferdeki hareketlilikten etkilenerek bir adım atıldı.”
Coğrafyanın bir diğer önemli faktör olduğunu söyleyen Dale, tek bir reklam tag’inden başlayarak bir kampanyanın mesajlarını bir platforma aktarılabileceğini bulduklarını açıkladı. 
Avrupa chart çalışması

ComScore Başkan Yardımcısı Dale, diğer global markalarla birlikte Türkiye’den Garanti ve Turkcell gibi markaların da yer aldığı Avrupa Chart Çalışması’nda 1,4 milyar izlenme ölçümlendiğini belirtti.
Dale, yaptığı sunumda reklamların ABD’de yüzde 69 Avrupa’da ise yüzde 63 ortalama izlenme değerine sahip olduğunu söyledi.
Reklamlara erişim
Reklamların, daha az Premium platformda da sunulsa daha etkili sonuçlar ortaya çıkabileceğini söyleyen Dale sunumunda ölçümleme ile ilgili bir örneğe yer verdi:
“ABD’de birkaç yıl önce bir reklam ajansı, yaptığı ölçümlemenin doğruluğu üzerine yüzde 100 garanti vermişti. Bizim ölçümlerimizde ise bu sonuç doğru çıkmadı.” 
Cookie (çerez) ‘lerin kafa karıştırıcı bir durum yarattığını belirten Dale, ölçümlemede çıkan sonuçlarda; aktif bir katılım olduğu anlamına gelmediğini söyledi ve ekledi:
“Tablet telefonu düşündüğünüzde birden fazla kullanıcı var ve hangi kullanıcı tarafından olduğunu belirlemek kolay değil. Burada anlamamız gereken bir önemli nokta ölçümleriniz insanlara mı cookie’lere mi dayanıyor”

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free