Dijital dünyanın liderleri Webrazzi Summit 2014’te buluştu

Bu yıl beşincisi gerçekleşen Webrazzi Summit, önemli konuklara ev sahipliği yaptı

ETKİNLİK
DigitalAge, 25.09.2014 - 18:27

Bu yıl 5’incisi gerçekleşen Webrazzi Summit 2014 etkinliği bugün Istanbul Swiss Otel’de düzenlendi. Dijital pazarlama, yatırım, mobil, e-ticaret gibi konu başlıklarının ele alındığı zirvede Luis Von Ahn, Mike Butcher, Nicolas Brusson, Robin Wauters gibi konuşmacılar internet dünyası, dijital girişimler ve Türkiye planlarını konuştular.

Girişimcilere yatırım Doğan Grubu’nun gündeminde

Webrazzi Summit 2014’te konuşan Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, Doğan Grubu olarak Türkiye nüfusunun yarısına temas ettiklerini belirterek “Doğan Grubu dergileriyle aylık 20 milyon kişiye, D&R ve idefix’ ile 2,5 milyon kişiye ulaşıyoruz. Ayrıca Hürriyet, Radikal, Posta ve Fanatik’le aylık 5 milyon kişiye, KanalD ve CNN TÜRK başta olmak üzere televizyon kanallarımızla da 25 milyon kişiye ulaşıyoruz” şeklinde konuştu.

Dijitaldeki dönüşümü Hürriyet Sosyal ile yakaladıklarını kaydeden Begümhan Doğan Faralyalı, bugüne kadar 1 milyon kişiye ulaştıklarını söyledi. Faralyalı girişimcileri desteklemek adına farklı bir formül üzerinde çalıştıklarını belirterek, şöyle devam etti: “Sadece para yatırımını değil yurt dışında medya desteğine karşılık hisse satın alması gibi opsiyonları inceliyoruz. İlerleyen dönemde girişimcilere özel yatırımlar gelebilir, bugüne kadar yaptığımız yatırımlarda çoğunluk hisselerini alıyorduk. Ancak çoğunluk hisse almak girişimciyi devre dışı bıraktığı için girişimin başarısız olma riskini artırıyor. Girişimciyi sürücü koltuğunda bırakarak, yatırımlara destek olmayı istiyoruz.

Trendi yakalayan şirket olmak

Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, konuşmasında pazarlamanın geleceğine yönelik 10 trende yer verdi.

3D yazıcılar, maker hareketi, nesnelerin interneti, sanal gerçeklik, nöropazarlama, mikro-lokasyon, büyük veri gibi trendlerin bugünün dünyasına hâkim olduğunu belirten Kulabaş, tüm bunların bizi gerçek zamanlı pazarlamaya götürdüğünü ve geleceği yakalamak isteyen şirketlerin bu trendlere hâkim olması gerektiğini kaydetti.

Eğitimde sessiz devrim

Yabancı dil öğrenme sürecini kitlelere yayarak, bu alandaki en kapsamlı dönüşümlerden birine aracılık eden Duolingo’nun kurucusu Luis von Ahn ise dünyada 1,2 milyar insanın (800 bini İngilizce olmak üzere) yeni bir yabancı dil öğrenmeye çalıştığını ve bunun için ciddi bir kaynak gerektiğini belirtti. Ahn, “Bu nedenle insanların yabancı dil öğrenmelerini kolaylaştıran ve ücretsiz kullanılabilen Duolingo’yu geliştirmeye başladık. Bugün Apple’ın yılın uygulaması olarak seçtiği bir uygulama haline geldi. Duolingo’da 34 saatlik eğitim bir dönem üniversite eğitimine denk” şeklinde konuştu. Gelecek için eğitimde ciddi ve sessiz devrim gerçekleştirdiklerini kaydeden Ahn, ürünlerinin yüzde 85 oranında mobilden kullanıldığı bilgisini verdi.

Markafoni’nin yeni CEO’su İlker Baydar da konuşmasında Türkiye’nin perakende de çok ileri bir ülke olduğunu ancak henüz e-ticaretin payının düşük olduğunu söyledi. Baydar, Markafoni’ye gelen siparişlerin yüzde 47’sinin İstanbul, Ankara ve İzmir’den, yüzde 53’ünün ise Anadolu’dan geldiği bilgisini verdi.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free