Skip to main content

Bu ayki kapağına dijital ekosisteme ilham veren Türk kadınlarını taşıyan Digital Age’in Mart sayısı çıktı. “Gerçek Zamanlı Çalışan” eki de derginizle birlikte sizi bekliyor

Dijital ekosisteme ilham veren Türk kadınları
Digital Age Mart sayısında Inspiring 30 listesiyle Kadınların iş dünyasının hemen her kulvarındaki dominant etkisi son birkaç yıldır sürekli ivme kazanan ve en nihayetinde artık net bir şekilde ortada olan bir durum. Amerika’da yükselen kadın başkan sesleri, Time’ın son 29 yılda ilk kez bir kadını -Almanya Başbakanı Angela Merkel’i- yılın kişisi seçmesi bunun en somut örnekleri. Aslında arkasında pek çok neden olsa da bu yükselişin ardındaki en önemli nedenin içinde yaşadığımız bilgi çağının ta kendisi olduğunu söyleyebiliriz. Şöyle ki; 1900’lerin başındaki kötü gidişatın, savaşların, ekonomik çöküntülerin ardından önce sanayi ile güç kazanan, sonra teknoloji gelişen dünya son 10 yılda dijitalle bambaşka bir evrim geçiyor. Gelinen noktada iş dünyasının kapısını açacak sihirli sözcükler sanayiden, donanımdan, teknikten yani ziyade tasarım, ilham ve elbette yaratıcılık. Bu yeni dünyada duygusal zekaları, üretkenlikleri, olayları 360 derece analiz etme yetileri ve hayata bakışları gereği kadınların başarılı olma şansı erkeklerden daha fazla. Ve sonuçlar da gün gibi ortada. Bugün dünyanın en önemli bilişim ve teknoloji şirketlerinin, en başarılı girişimlerin, bankacılıktan perakendeye birçok güçlü şirketin zirvesinde kadın yöneticiler var. Kadınlar bugün ekonomiye güç verdikleri gibi bilimden akademik dünyaya farklı alanlarda arkalarına yeni nesil iş yapma rüzgarını da alarak bilime & teknolojiye ve aslında dijital ekosistemin kendisine de ilham veriyorlar. Peki dijital dünyaya ilham veren, fikirleri ile dünyayı kendi alanlarında değiştiren Türk kadınları kimler? Girişimcilikten bilime, bilişimden inovasyona her biri farklı alanlarda başarı hikayesi olan ve dijital dünyaya ilham veren Türk kadınlarını bir araya getirdik.

“Gerçek Zamanlı Çalışan” eki Digital Age Mart sayısında 
Bu ay ayrıca İran pazarındaki özellikle e-ticaret odaklı iş fırsatlarını, akaryakıt sektöründeki dijital odaklı yaklaşımları ve YouTube’un en başarılı kurumsal kanallarını dergimizin sayfalarında ele aldık. Mart sayımızla birlikte Turkcell ile birlikte gerçekleştirdiğimiz gerçek zaman temalı eklerimizin ikincisi “Gerçek Zamanlı Çalışan” eki de sizlerle olacak.